Sykehusdager

Sorry at jeg ikke har oppdatert! Har bare vært noen pyton dager. Dager der dagen bare går, uten jeg orker å gjøre mer enn å ligge i senga og se dagen forsvinne.

Lørdag tok jeg motet til meg, og ringte legevakta. Jeg la kort fram problemet, og fikk lov å komme! Jeg trengte ikke argumentere en gang! Kom dit og måtte vente noen minutter før jeg kom til legen. Han såg jeg hadde vondt. Han trodde meg. Og han fikk meg videre i systemet. Jeg fikk til og med morfin mens jeg venta på taxi for å bli kjørt på sykehuset. Ikke det at det er stas å få morfin, men godt å bli tatt seriøst og trodd, og at de prøver å hjelpe med det de kan!

Da jeg kom på lokalsykehuset ble jeg tatt imot av en sykepleier jeg kjenner noe fra riksen. Bare det var betryggende, å komme til en spl jeg visste garantert kunne mye om shunt og shuntsvikt. Også nevrologen var grei! Det viktigste var at han trodde på meg, og han såg jeg var dårlig!!! Er ikke mye som skal til for å få stjerne i boka hos meg.
Var på CT og røntgen på lørdag også, før jeg kom på avdelinga. Også der møtte jeg forståelse og hjelp! De kom jo faktisk å tilbydde smertestillende fordi de såg jeg hadde vondt! SÅÅÅ godt å bli trodd!

Helga gikk med til å kjenne på den intense hodepinen, ete medisiner og sove. Alt i et mørkt rom. Heldigvis var jeg for det meste alene på rommet.
I går var MR på planen. I løpet av gårsdagen ble 4 mannsrommet jeg låg på fullt. Var rolige og stille damer, så null problem med de. Var bare så slitsomt å forholde seg til folk rundt meg konstant… Plutselig kom sykepleierne og flytta meg til et enkeltrom. Det var så godt å få rom alene att!  Så her har jeg bodd i mørten siden da. Eneste lyset, har vært ei nattlampe. Om dagen har gardinene vært trekt for, så har jeg i stedet sett ut ettermiddag/kveld… Lysskyhet er noe herk!

I dag ble endelig alle testresultater klare, slik at nevrologene fikk nevrokirurgene i tale. De har vært nøye på riksen nå om at det ikke er på tale å ta imot meg før alle bilder og tester er tatt. Og på sykehus tar jo ting tid, spesielt på helg.

Konklusjonen fra riksen er at jeg skal inn dit i morgen tidlig for mer vurdering. Hva jeg skal forvente, vet jeg ikke. Jeg bare vet at shuntventilen justerte seg i MR, så den må stilles riktig att. Det er gjort på få minutter, så lurer litt på resten av planen.

Jeg er litt bedre nå enn på lørdag. Om det er MR som fikk “røska” litt i shuntsystemet slik at et evt “rusk” forsvant, eller det er pga jevn tilførsel av smertestillende og et nytt slag smertestillende i tillegg, vet jeg ikke.
Det jeg vet er at det beste nå om dagen er et stille, rolig og mørkt rom. Ei seng å sove i, eller bare ligge og la tida gå…
MEN har ikke tid til det mye lenger nå! Må hjem og lage til halloween party for jr til helga!

Synes senga mi her har så smart navn! Siste natt på lokalsykehuset for nå, i morgen er det riksen som gjelder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *