Letta

I går var jeg på sykehuset for mammografi. Var egentlig nesten livredd. Ikke for undersøkelsen egentlig, men for svaret. Tenkte som så at noen flatklemte pupper skulle jeg alltids takle, og de som jobber der gjør jo ikke noe anna enn å se på pupper hele dagen, hele uka. Greitnok, er ikke noe gøy å kle seg så naken, men det er jo bare jeg som pasient som tenker på.

Var så kvalm, hadde så utrolig vondt i magen, og hele meg dirra da vi parkerte utenfor sykehuset. Heldigvis så ble jeg roligere da jeg kom inn på venterommet. 

Det var ikke bare rutinekontroll jeg skulle på. Jeg hadde kjent noe, og det kom ut noe. I tillegg så har jeg litt dårligere odds med mor som fikk brystkreft relativt ung. 

Heldigvis sa ho som tok røntgen at jeg mest sannsynlig skulle på ultralyd også fordi jeg hadde kjent noe. Greit at ho sa det, for da hoppa ikke frykta i da jeg ble ropt opp for ultralyd også. 

Heldigvis var det en lege, som ut fra alderen såg erfaren ut. Da føler jeg meg enda sikrere på hans vurdering. Han sa med en gang at bildene var helt fine 👍 men fordi jeg hadde kjent kul, skulle det sjekkes enda grundigere. Han sa fort at det såg helt normalt ut. Legen ble mest opptatt av å vise meg shuntslangen på ultralyden i stedet, for den slangen går delvis gjennom puppen. 

Fordi jeg KAN være arvelig belasta, fikk jeg tilbud om at legen skulle gi navnet mitt til noe forskningsopplegg i Oslo. Da fikk jeg verdens beste til i følge opp meg, og legge en plan bla for mammografikontroller framover. Takka så klart ja til det! Ser ikke noe negativt i det. 

Da vi kjørte hjemover, så gikk “all luft ut av meg”. Ble helt tom. Så fort jr ble henta til pappahelg kl 17, la jeg meg på sofaen. Sovna omtrent med en gang, og har for det meste sovet til nå! Kunne nok sovet enda litt, men må prøve å få kroppen i funksjon att. Stakkars Hector har kjeda seg veldig etter jeg kom att. Han vekte på meg i natt, men han fikk ikke så mye respons, bare litt kos, før jeg sov att. 

Godt å ha friskmeldte pupper nå. Har grubla mye på dette i 2-3 uker. I vinterferien satt jeg mye med kryssord på natta, for i senga låg jeg bare å grubla. SÅ godt å slappe av! 

Nå tror jeg at jeg skal ut i sola sammen med Hector, og gi han litt ekstra oppmerksomhet 🌞

Ha en fin dag folkens 😃

2 thoughts on “Letta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *