Utskeielse!

I går var dagen for utskeielse. Jeg og jr gikk på skitur. Vi skulle gå uten Hector denne gangen, for å teste hvordan det gikk å gå på ski.

Det vart en skikkelig positiv tur!!!!!

Det vart ingen kjempe lang tur, men jeg har ikke gått så langt på ski for egen maskin på mange, mange år! Nå er balansen min noe helt anna enn den var da jeg var på skitur med Hector i påska. Balansen min er som natt og dag før og etter operasjonen i juli i Barcelona. Nå takler jeg til og med nedoverbakker! Jeg ploger slik at det ikke skal gå for fort, men null problem! Er bare at jeg er livredd for å dette i harde løyper. For det første vil et hardt fall bli skikkelig vondt i hodet og nakken min. Er ikke så mye som er att til å stabilisere hodet når det er fjerna såpass med bein, og med en nakke med div skavanker også vil resultatet i det minste bli vondt. Da vi spurte i Barcelona om jeg kunne gå på ski, fikk jeg til svar at det kunne jeg, men burde unngå å falle. Unngå og unngå, gjør jo uansett ikke det med vilje.

I går var det skikkelig ufyselig ver. Det snøga, og vart sterkere og sterkere vind. Det gikk greit et godt stykke, for da hadde vi vinden i ryggen. Da vinden begynte å komme i mot, måtte buff og hette til pers. Var så surt! Ble veldig kaldt etter hvert, så vi ringte etter skyss da vi var ved veien. Prøvde oss bortover myra vi skulle gå, men med mulighet for å bli henta, vart den fristelsen for stor.

Turen var uansett utrolig vellykka! Hodet var greit på turen også! Når jeg går, får jeg vondt i hodet når pulsen øker. På skituren i går ble ikke pulsen så raskt høy nok til å gi hodepine! Håper dette er noe jeg erfarer neste gang jeg prøver meg på skitur også!

I løpet av natta, kom det en god del snø her.

Bestemte oss for å være ute i snøen på hytta i dag. Akebakken ned på fjorden var ikke mulig å se lenger, så hadde på meg ski for å tråkke bakken i dag. Det positive var da jeg skulle opp på hytta att. Da gikk jeg med venstre foten først, slik at det var den som fikk det meste av jobben. Den foten som i mange år ikke har ville jobbe på lag med meg, fungerte helt normalt selv med uvant bevegelse gjentatt og gjentatt. For en endring fra påske! Alt takket være legene i Barcelona!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *