Vanskelige tanker…..

Har sovet et par timer, og nå sitter jeg og strikker. Fikk nytt oppdrag fra House of yarn i posten i dag. Da har jeg litt spennende strikking for å fokusere på noe anna enn det som surrer rundt i hodet mitt…. Sove går ikke akkurat nå i alle fall.

På onsdag fikk jeg heldigvis konstantert at jeg har et friskt hjerte. De siste gangene jeg har blitt lagt inn på riksen, har legene hørt bilyd på hjertet. Legen på onsdag sa at lyden legene har hørt antakelig bare har vært et hjerte som har jobba litt ekstra fordi jeg har vært nervøs, feber eller dårligere form. Alt ho sjekka på ultralyden og EKG var helt normalt!

En ting mindre å gruble på. Har ikke tenkt veldig mye på de hjerte greiene, for fastlegen hørte ingen bilyd da ho sjekka, og jeg har ikke følt meg dårlig pga hjertet. 

Siste uka har jeg hatt noe nytt å gruble på i tillegg til alle de vanlige problemene med hodet. Prata med fastlegen på torsdag, så ho henviste meg videre med en gang. Så blir vel litt utredning uti uka eller neste uke. Da vil jeg få svar på ting. Nå er jeg så dum at jeg leser div på nettet om dette. På ei nettside blir jeg veldig positiv, og tenker at dette ikke er noe skummelt. Neste nettside jeg leser, får jeg totalt motsatte tanker. Dere skal få vite hva dette dreier seg om etter jeg har vært på sykehuset. Når jeg VET hva dette er for noe. 

På fredag var jr på MR av hodet og nakke. Mye for å forhåpentligvis utelukke chiari. Han sliter mye med hodepine, så er spent på om de ser noen årsak på bildene. Uansett så skal bildene sendes til Barcelona for vurdering også. Da får jeg svar en gang for alle om jr har arva chiari eller ikke. 

Jeg ble fraråda å følge jr inn på rommet der MR maskina står pga magnetene som også er virksomme mellom undersøkelsene, og min shunt som ujusterer seg i nærheten av magneter. Jeg hadde med ene assistenten min, for jr kjenner ho godt og syntes det var greit. 

Jeg ble så skuffa da jr skulle inn. Jeg fikk ikke være med lenger enn til venterommet, så vart døra inn låst. Jeg hadde ønska å kunne være med til det store rommet før en kommer til rommet med MR maskina. Jeg hadde lovd jr at jeg skulle stå der og se på han helt til han ble kjørt inn i tunnelen. Jeg som mor ønsker å se og høre hva som skjer med ungen min. JEG ønsker info! Jeg fikk beskjed at det var nok at en var med, så jeg måtte sitte att. Så der satt jeg. Ante ikke om han skulle ligge der 15 minutter, eller en time. Det eneste jeg fikk info om var det som stod i innkallelsen, at det skulle tas bilder av hodet og nakken. 

Jeg skjønte at ting gikk greit, for gikk ikke så lang tid før jeg hørte maskina starte. 

Men fy for en følelse å sitte alene på venterommet og ikke få noen form for info. Hadde mange runder der jeg kjempa med tårene…. Der jeg satt, bestemte jeg meg for en ting. Blir det noen gang aktuelt at jr skal ta MR att, så er det jeg som blir med han. Da får shunt være shunt. Får i stedet håpe at jeg får lov å reise en tur på riksen å justere den tilbake på rett innstilling. 

Har alenehelg nå, og har all verdens tid til å sitte her å gruble. Er ikke det lureste jeg gjør det, men vanskelig å la være….. I dag har jeg baka to kaker. Appelsinkaka ble skikkelig mislykka. Stekte den i brødform. Den ble helt flat på midten, og veldig høy på sidene….. Men tror den smaker godt, og skal ikke være til noe spesielt. Baka brownie også. Oppskrift fra bakeboka til det søte liv. Blant anna 400g sjokolade og 7dl sukker, må jo bli godt det ?? Vart veldig god også! Ellers har jeg sittet ute i sola. Var veldig godt når jeg satt i le med sola midt i mot. Strikka på en tennbrikettskjuler jeg har hatt i produksjon lenge. Greit å bli ferdig med ting. Må vel ut i sola att en tur i morgen også. 

 

 

 

2 thoughts on “Vanskelige tanker…..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *