Sover liggende

På riksen nå sa nevrokirurgen at det ikke er noe som tilsier at jeg skal bli dårlig av å sove flatt. Med andre ord, jeg har sittet om natta nå i flere måneder egentlig for moroskyld…. 

La meg på sofaen sent i går. Kanskje rundt midnatt. Får raskt en stikkende intens smerte midt inni hodet. Jeg såg på film på tv, og filmer virker nesten like effektivt som sovemedisin på meg. Sovna etter hvert til tross for smerta og ubehaget.  

Har vært våken en tur tidligere i natt. Satt oppe ei stund da, før jeg på nytt la meg ned med tvn på. Nå våkna jeg på nytt, 4 timer etter jeg starta prosjektet med å sove flatt. Jeg er SÅ kvalm. Hodet dundrer.  Var på badet, og har skikkelig hoven i ansiktet. Tok bilde etter jeg hadde sittet oppe over 30 minutter. Likevel er jeg fortsatt hoven. Det jeg legger mest merke til er den skikkelige sinnarynka jeg har. Den kommer ALLTID når jeg ligger flatt, og ellers nå jeg har ekstra vondt, 

Når kroppen sier i fra selv mens jeg sover, så må det vel være mer enn en fiks idé fra meg, at jeg har sittet hver natt siden i høst….??? I følge teorien til nevrokirurgen, har jeg drenert for mye spinalvæske, og da skal det være best å ligge. Det var slik i 2012, da jeg låg uke etter uke på lokalsykehuset med overdrenasje. Da klarte jeg bare å ligge flatt i senga. Helst så flatt at jeg ikke brukte pute. Så fort jeg ikke låg flatt, ble jeg dårlig. Hodet mitt føles absolutt ikke slik nå, selv om det i teorien til legen,  er akkurat samme tilstand i hodet mitt…..

 

2 thoughts on “Sover liggende

  1. Etter å ha lest dette og det forrige innlegget ditt, så mener jeg at du burde få fastlegen din til å henvise deg til et annet sykehus for det virker på meg som om legene på riksen egentlig har gitt deg opp, siden de ikke engang prøver å utrede deg skikkelig, med tanke på at synet ditt har blitt dårligere og at du har klassiske symptomer på høyt trykk selv om de ikke finner noe gale, men som sagt det er bare en anbefaling. Slet selv med hydrocphalus i 17 år før en svensk lege i Stavanger fant ut at jeg ikke trengte shunt lengre,å og har vært shuntfri i snart 8 år. Så derfor anbefaler jeg deg til å få fastlegen din til og henvise deg til et annet sykehus, det er tross alt fritt sykehus valg i Norge, så jeg anbefaler deg å prøve det for å se om du kan få et bedre tilbud et annet sted. ( Ps slet selv med mange problemer pga diagnosen så derfor kjenner jeg meg veldig godt igjen i det du skriver). Håper du for skikkelig hjelp snart. Stor klem fra meg <3

  2. Katrine: Noe må jeg gjøre. Føler på hele meg at konklusjonen på riksen er feil. Den er farga av epikriser fra bla lokalsykehuset, tror jeg. De har bestemt seg for en ting, og da er det jo krise å måtte endre på det… Har jo rett på second opinion, og det kan nok tenkes jeg kommer til å gjøre. Vurderer også sterkt å få en time hos en flink privatpraktiserende nevrolog, for å få en uavhengig vurdering av problemet mitt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *