Det går fort i svingene…..

Da blir det inn på sykehuset i morgen tidlig…. Ene nevrologen ringte i ettermiddag, og ville ha meg raskt inn…. Inn for å sjekke at shunten er i orden. Den var i orden da jeg var på riksen, for da vart det sjekka. Men de får bare sjekke, men jeg håper de kan gå litt videre også hvis det viser seg at shunten virker. Noe er galt. Det er noe nytt som aldri har vært slik.

Det er vel den nevrologen jeg har kommet greiest ut med som ringte i dag. Han som hadde ansvaret for meg den vinteren jeg stort sett bodde på sykehus. Etter det har jeg ikke vært borti han. Han var ikke sikker på hvem som er på jobb i morgen, men han trodde det er nevrologen som snudde meg i mottakelsen i mai, fordi han ikke ville utrede meg til tross for at det var riksen som mente at det var veldig nødvendig. Samme fyr som var mer opptatt av private meldinger på facebook, enn å prate med meg da jeg var på kontroll i november. Samme lege som helst ønska å prate om andre ting enn hydrocephalus og chiari. En lege som ikke gir smertestillende, fordi han ikke er så glad i smertestillende. Det sier han mens jeg ligger på et mørkt rom og har så vondt at tårene renner, og jeg sier jeg har 7 på smerteskalaen, og jeg får ikke en gang paracet av han… Disse tingene glemmer jeg ikke. Heldigvis, så er jeg denne gangen “frisk” og har litt mer å slå i bordet med enn når en ligger i senga og  har forferdelig vondt. Skal ha med meg følge i morgen, og det også hjelper å ikke være der helt alene..

Jeg har gått ut fra at spinalpunksjon er noe jeg må gjennom nå. Har vært fast post på utredninger på lokalsykehuset det. Spurte legen som ringte i dag, og han sa at det ikke var planlagt noe slik. Om han sa det fordi han vet hvor mye jeg hater spinalpunksjon, eller det er sant vet jeg ikke. Da han prøvde å få gjennomført spinalpunksjon på meg, så var det stikking over tre dager med div bedøvelse og doping. TIl slutt vart det full doping på  operasjonsstua med gjennomlysning. Da fikk de det til… Er alt i orden med shunten, så blir det nok torturering av ryggen min….

Planen min er at jeg får nevrologen i morgen til å få nevrologene på riksen til å utrede hodet mitt. Nå MÅ de finne ut hva som skjer. Jeg får mer og mer tåkesyn, og begynner å bli redd for at jeg ødelegger noe slik at det er slik jeg blir senere…. Var på butikken i dag. Etter jeg hadde lagt varene opp, og betalt, tok jeg med meg posen, men stoppa litt før jeg kom ut. Da kom det et hvitt slør foran øynene mine, gradvis tettere og tettere. Var slik ei stund før det gikk bort. Dette skjer oftere og oftere……

Planen er at jeg skal hjem i morgen, heldigvis. Selv om det er planen, kan slike ting fort endre seg. Er det noe galt med shunten, så kan det hende det blir nyttårsfeiring i Oslo i stedet. Krysser fingrene for at jeg får feire nyttår sammen med jr!!!

4 thoughts on “Det går fort i svingene…..

  1. Hei. Stå på, ikke gi deg. Vet det ikke er lett, men skriker vi ikke høyt nok blir vi ikke hørt heller. Var som min mor sa en gang før hun fikk operasjon for prolaps i ryggen, at en skulle vært et dyr så hadde en fått hjelp med en gang. Jammen tor jeg det er noe sant i det. Heier på deg. 👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *