Bursdagsgave og kake

Endelig fått satt meg til å skrive litt. Vart ikke bilder i går slik jeg sa, men nå kommer bildene! I går pynta jeg marsipankaka i flere omganger. Etter middag tok jeg med meg gutta mine på skogstur. Ut i nysnøen og kose oss litt. Eller, er ikke kos for meg å gå lenger. Det resulterer bare i hodepine, men godt å komme litt ut også. Hector syntes tur i skogen var toppen! Han utforska det meste, knakk greiner og hoppa over tre på bakken. Er faktisk spenst i den hunden også, selv om jeg ikke ser det så mye til vanlig. I går kom snøen hit. Er litt koselig også synes jeg. Det blir så mye lysere ute!

Kaka til bestemor vart seende slik ut til slutt. Mye jeg kunne gjort annerledes, men dårlig form tilsa at det ikke ble noe mer dilldall med kaka. Var litt gøy å lage strikketøy i marsipan. Fant trinn for trinn bilder på pinterest, så da skjønte jeg hvordan det var gjort. Jeg trilla ut tynne marsipanpølser for harde livet, for det er bare tvinna pølser som en legger ved siden av hverandre som til slutt blir masker i strikketøyet. Skulle gjerne hatt en lur ting som laga passe tykke pølser da jeg satt med pyntinga i går, men kom ikke på noe fornuftig å bruke som jeg har liggende i alle fall. Slik vart kaka seende ut:

Marianne Helland sitt bilde.

Har også laga bursdagsgava til bestemor. Hadde så lyst til å strikke noe til ho! Bestemor har alltid strikka mye. Da jeg var lita, strikka ho gensere for husfliden. Så ho har strikka uendelig mange gensere. Nå er det småstrikk ho driver med. Derfor hadde jeg lyst til å lage ei jakke eller noe varmt til å ha på seg når ho fryser litt. Fant ut at jakke hadde jeg ikke tid til å laga, så da vart det et sjal. Fant mønster på ravelry, tror det heter Lattice. “Problemet” var at mønsteret stod på engelsk. Greit nok å tyde engelsk, men vart litt hodebry å finne ut hva alle forkortelser egentlig stod for. Da jeg skjønte det, så var det ikke noe problem med engelsk mønster! Et sjal som er relativt enkelt å strikke, og strikka det raskt.

4 thoughts on “Bursdagsgave og kake

  1. Så kul kake. Kan tenke meg bestemor ble glad for den 😉 Ha en fortsatt god helg!
    Les gjerne innlegget mitt om hva jeg mener vi alle kan bidra med, for å gjøre det norske samfunnet og verden til et bedre sted, etter den grusomme terroraksjonen i Paris, fredag – på bloggen min! <3

  2. Hei. Jeg vil bare gi deg en klapp på skuldra, du gir mot til andre. Dette fordi du ikke velger bort og å la være å ha aktiviteter som utløser smerter, men velger å gjøre dagen “normal” til tross for smerter hos deg. Litt knotete skrevet håper du forstår. Kaken ser veldig fin ut og du strikker veldig pent. Flott sjal👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *