Ingen fritidsproblem

Har litt av hvert å finne på for tiden. Så sofa tiden går unna til nyttige ting.

Sist uke fikk jeg pakke i posten. Det var nytt strikkeoppdrag fra House og Yarn som jeg er teststrikker for. Denne gangen skal jeg strikke ei damejakke, på litt under tre uker. Mange bruker vel langt under den tiden på å strikke den, og veldig mange regner jeg med bruker mye mye lenger tid. Jeg tror jeg skal klare det innen tiden, men jeg må strikke flittig ei stund for å være sikker på at det går greit. Jeg vil ikke være den som gjør til at oppskrifta til dette oppdraget ikke blir ferdig, og ikke ferdig fotografert til deres frister for å få det ferdig. De stoler på at jeg gjør en bra jobb, og leverer et bra produkt til rett tid. Er jo gøy å strikke ting ingen andre har strikka før meg. Og moro å plutselig se noe av det jeg har strikka komme i ukeblader osv. Det nummeret av familien som kommer nå, har jeg strikka et rosa skjørt og rosa genser i tynt kosegarn. Må nok kjøpe meg det bladet, bare for å ha bildet der. Gøy å se klærne på folk, blir litt anna inntrykk da enn når det ligger flatt.

Dette er fargene jeg strikker med nå. Mer tror jeg ikke at jeg får lov å vise dere, før oppskrifta er ferdig.

Ellers har jeg bakt kake i dag. Bestemor jubilerer i morgen, så skal lage marsipankake til ho. Nå er kaka fylt, og i morgen kommer marsipanen på. Må ha hjelp av assistenten til å kjevle den, ellers ender det med dundrende hodepine lenge før jeg er ferdig. Blir nok noen timer ved kjøkkenbordet med kakepynting i morgen. Absolutt ingen ekspert på det, men er gøy å sitte å leke litt med marsipan, farger og div utstikkere. Håper jeg kan vise dere resultatet i morgen.

I dag har jeg vært på smerteklinikken, men er skuffa og lei, så vil ikke si noe mer om det akkurat nå. Så etter en vel 2 timer lang taxitur der jeg delvis satt og kjempa med tårene pga oppgitthet og frustrasjon osv, er det godt med mye prosjekter i dag.

Alle disse prosjektene ender jo med at jeg får mer vondt, men jeg har lyst til å bake denne kaka til bestemor. Jeg har lyst til å gjøre litt for andre, som alltid har stilt opp for meg. Så da får jeg i stedet kjenne hodet bedre en periode.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *