Nok en gang ødela hodet….

Ja, ja, da er det mandag og ny uke har starta.

Helga har jeg tilbragt i Østfold. Vært i 50 års dag. Eller skulle vært i 50 års lag.

Kjente jeg var sliten lørdag. Hodet var tungt, og jeg sleit. Tok ekstra smertestillende også. Bare det å pynte seg, selv om jeg gjør det i  veldig langsomt tempo, tærer på kreftene. Var med og ordna litt småting før gjestene kommer. Det er jo slik familie gjør for hverandre. Og det var absolutt ikke de småtingene som gjorde til at kvelden endte i campingvogna 2130…

Da maten nesten var ferdig, orka jeg ikke mer. Var fullt i hodet mitt av all lyd som ble av glade folk i lystig lag. Etter hvert okkuperte lyden mer og mer hodet mitt. Vanskelig å forklare, men kjennes som all lyd hoper seg opp i hodet og det stadig blir fullere… “Sneik” meg bort fra bordet og gikk i campingvogna. Planen var å gå tilbake etter at hodet hadde fått roa seg ned litt. Ble ikke slik, ble værende i vogna. Orka ikke noen ting. Bare satt der. Sovna litt etter hvert også. Da det var tid for kaker, kom far min ut med masse kaker til meg. Godt å sitte å kose seg litt, men av en eller annen merkelig grunn så hadde jeg att kake til litt eting på natta, og faktisk litt kake til “frokost” også. Ikke likt meg det å ikke ete opp kaker!

Heldigvis så var disse to sjarmørene med til Østfold. De er grunnen til at campingvogna var med. Hadde jeg ikke kunne gå dit, aner jeg ikke hvordan jeg hadde kommet meg gjennom kvelden og natta. Hector og Teddy er to gode gutter til å trøste. Alltid en av de som låg på gulvet ved siden av meg, og viste jeg tegn til å ville kose, så var ingen av de vonde å be. Utrolig hvordan hundene ALLTID stiller opp om det er noe! Hjalp litt på triste tanker med en pose svenskegodt også (men har fortsatt att mye godt).

Det positive med helga, var at jeg kosa meg skikkelig på fredag! Vi reiste tidlig nedover, så fikk mye tid hos tanta og onkelen min. Vi var også med å ordna til lokalet til festen. Kom en tante og onkel til også etter hvert, og bror min med dame, og ene søskenbarnet mitt dukka opp etter hvert. Satt i stua og prata og kosa oss med mat osv på fredag kveld. Da hadde jeg det VELDIG fint! Hodet fungerte, jeg var litt mitt gamle jeg. Så om festen lørdag gikk i vasken, så var fredagen nok for meg for å føle jeg hadde ei fin helg likevel!

Søndagen satt jeg vel for det meste og såg på de andre rydda opp att. Gjorde litt småting, men hodepinen kommer så vidt jeg beveger meg, så vart ikke mye. Turen hjem gikk veldig fort! Sovna ikke lenge etter vi reiste, og var bare våken noen få minutter på turen. Så kjekt! 4 timer i bil gjort unna på null tid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *