Utredning av jr….

Ja, da har det starta. Var på sykehuset for røntgen av ryggen til jr  på tirsdag. Grunnen er at legene i Barcelona anbefalte sterkt utredning av sønnen min. Har hørt at de har anbefalt det til flere, så er vel noe de anbefaler pasientene sine. Er jo flere av diagnosene mine som det er arvelige komponenter i. Jeg vet at for chiari malformasjon sa Bolognese at det er 22% sannsynlighet for at jr har arva misdannelsen. Selv om han har misdannelsen, kan han likevel være en av de som har den uten å få symptomer. Dette er bare en av  alle diagnosene.

De i Spania ønsker i første omgang bare scoliogram av han. Det er et røntgen av hele ryggen. Fastlegen var med på tanken, og henviste han til røntgen. Heldigvis at jeg har en fastlege som støtter meg i valget mitt, og ser viktigheten for meg med å teste jr, og forhåpentligvis kunne stadfeste at han ikke har arva noen av mine svake sykdomsgener. Veldig spent på svaret! Ikke så spent på svaret fra sykehuset her, men veldig spent på hva legene i Spania ser av bildene! Synes det er flott gjort av legene der, jeg, å tilby seg å sjekke røntgen av sønnen min for å si sin mening, og evt anbefale videre MR.

Jeg er livredd legene finner ut at jr også har noen av sykdommene mine… Da vet jeg ikke hva jeg gjør…. Helt forferdelig tanke at han kanskje må gå gjennom et like håpløst liv som jeg har hatt de siste 7 årene. Det er helt uutholdelig. Jeg sa tydelig i fra til far til jr, at om legene i Spania finner noe galt på jr, så får han bare fikse sin halvdel av summen til operasjon. For er jr så syk at de anbefaler operasjon, for å stoppe den negative utviklingen før det blir for store problemer, ja, da blir det operasjon i Barcelona på han. En ting er sikkert, ingen norske nevrokirurger får lov til å røre gutten min før de har prøvd med operasjon i Spania. Jeg vil ikke utsette han for operasjoner med så store smerter og så dårlig resultat, hvis det kan gjøres “enkelt” i Barcelona. Jeg stoler så på legene i Barcelona, at jeg tror ikke de anbefaler operasjon på en unge hvis det ikke er nødvendig! Ikke det at jeg ikke stoler på norske nevrokirurger, det har jeg ingen grunn til,  og jeg har alltid følt meg trygg i deres hender. Det er bare det at teknikken de bruker i Norge har virka veldig dårlig på meg og ført til masse komplikasjoner, mange operasjoner og mye smerte. Operasjonen i Barcelona ser jeg på som en veldig mye enklere løsning hvis det først er noe galt med sønnen min.

Håper virkelig min bekymring er ubegrunna, og at jeg om et par uker får beskjed om at legene ikke kan se noen tegn til at noe er galt med sønnen min!

2 thoughts on “Utredning av jr….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *