Dårlig form….

Dette har vært ei kjempe rolig helg! Jeg har vel stort sett sittet i sofaen døgnet rundt….

Jeg er sliten. Har vondt i hodet, og hatt kjempe mye vondt i sida av magen og oppover hele sida, ca der shuntslangen min går. De smertene kjente jeg på fredag, og de har vært der etter det. Er litt obs ettersom jeg har shuntslangen der, men hva er oddsen liksom, plutselig få en shuntinfeksjon dagen etter jeg har vært innlagt på riksen, og shunten er nesten to år gammel. Det er sikkert noe anna, så følger med, men så lenge jeg ikke har feber, føler meg syk eller det kommer rød stripe der slangen går, så satser jeg på at det er noe som går over.

Hodet mitt er bare kjempe rart. Spesialisten som jeg prata med på riksen på tirsdag, var litt “redd” for at jeg skulle bli dårligere av justeringa. Så der hadde jeg full påvirkning på at det vart gjort. Jeg mente at det er bedre å prøve det, og heller justere tilbake, enn å ikke gjøre noe med en egentlig håpløs situasjon. Prøvde meg på elipsemaskina mi i dag. Tenkte at i stedet for ut å gå tur, kunne jeg “gå” på den noen minutter. Starta veldig forsiktig, men det vart til sammen 3,5 minutt effektiv gåing, med to pauser innimellom. Etter de 3,5 minuttene var jeg helt rar i hodet. Hodet mitt kjentes ut som føttene kjennes ut hvis jeg har sittet på de. Det var ikke utenpå hodet jeg var slik, men inni hodet et sted. Skikkelig ekkelt! Denne følelsen kommer tilbake så fort jeg beveger meg litt…

Denne kvelden/nattens prosjekt har vært å rydde stuebordet. Egentlig noe som burde vært gjort på få minutter, men jeg har altså brukt mange timer på det…. Hadde det ikke vært for at det kommer folk hit på møte i morgen tidlig, så hadde jeg ikke slitt med å rydde bordet nå. Fant ut at resten av huset får være som det er, men er jo greit å ha et ryddig bord til damene som kommer for BPA møte. Slik såg bordet ut litt etter jeg hadde starta…. Hadde rydda et par brusflasker og oppvasken fra middagen min. Etter det var jeg sliten, og rar i hodet, så måtte hvile. Før jeg starta på att tok jeg dette bildet….

Som dere ser, så er det litt av hvert på bordet mitt etter ei helg boende i sofaen… Etter noen timer, og mange pauser, vart dette resultatet.

Er jo slik bordet burde se ut hele tiden, men det er ikke alltid jeg orker å rydde bort ting etter hvert. Noen dager er det et slit å komme seg opp av sofaen og gå på kjøkkenet med noe. Ander skjønner sikkert ikke at det er mulig å ikke orke slike ting. Jeg skjønner det vel egentlig ikke selv heller, for slike ting burde jo være en selvfølge å klare å fikse selv. Men bare det å holde et bord ryddig kan være mer enn kroppen min orker…

“Alle” tror jo at nå er jeg frisk etter operasjonen i Spania. Jeg har vel lagt litt opp til det selv også med å fortelle om alt det positive som har skjedd, og det har det virkelig gjort! Problemet er bare at hodet absolutt ikke er noe bedre. Det er hodet som setter begrensningene i hverdagen min.

De andre som er operert i Barcelona som jeg har hørt fra, har ikke hodepine lenger. Jeg var bedre de 30 dagene jeg brukte kortison etter operasjonen, men absolutt ikke bedre nå. Håper at det er hydrocephalusen som er problemet, og at nevrokirurgene finner ut noe lurt slik at jeg etter hvert kan få en hverdag med mye mindre hodepine! Jeg må bare håpe at det finnes en løsning for meg også der ute et sted! Løsningen på resten av kroppen min fant jeg jo i Barcelona, så finner nok ut av dette etter hvert også håper jeg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *