Nevrolog……

Nå er det bare noen timer til jeg skal til nevrolog på lokalsykehuset… Fy som jeg gruer meg! Samme fyren jeg skal til, som ikke ville hjelpe meg da jeg ble overflytta fra riksen. Da riksen til og med skreiv i papirene at de håpa lokalsykehuset tok godt i mot meg, og utreda de nye plagene. Samme lege som sa til meg at han likte ikke så godt smertestillende. Da låg jeg på et helt mørkt rom, hodet dundra, og tårene rant. På riksen fikk jeg oxynorm i lavere dose, og i stedet mye tettere for å få meg litt smertelindra. I timene i sykebil fikk jeg ikke noe. Kom på lokalsykehuset og hadde kjempevondt, men sykepleieren kunne ikke gi meg noe før legen hadde vært hos meg. Venta et par timer på legen. Han gjorde ikke noe anna enn å lese på dataen. Leste gamle epikriser. Så konkluderte han med at jeg var godt utreda fra før. Jeg kunne få komme tilbake etter 6 mnd for oppfølging. Det er altså den oppfølginga jeg skal på nå. I mai bestemte de på nevrokirurgen at jeg måtte på lokalsykehuset for å bli utreda. Den dagen var jeg plutselig blitt nummen fra tærne og til navlen på høyre side. Et helt nytt symptom. Jeg gråt og ba om å få slippe lokalsykehuset, men jeg måtte. Det de på riksen mente var kjempe viktig å utrede, gadd ikke denne nevrologen å sjekke en gang. Han bare sendte meg hjem i taxi sent på kvelden. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å forholde meg til denne legen i morgen. Har mest lyst til å tuppe til han, men må jo prøve å være saklig. Jeg hadde ment å avbestille denne timen, men legen på smerteklinikken mente jeg burde reise dit. Men vil ikke denne legen gjøre mer for meg nå, så skal de på smerteklinikken finne en løsning for meg. I tillegg skal jeg fortelle om Barcelona og operasjonen der. Så dette kan bli spennende….

2 thoughts on “Nevrolog……

  1. niccolinetb: Tusen takk! Var bare en helt bortkasta legetime, men nå har jeg gjort det, og lokalsykehuset har nok en gang bevist at de ikke tar alt med hodet mitt alvorlig….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *