Endelig er helga over…

Vanligvis så synes jeg det er godt med helg, jeg også altså. Men denne helga har vært tøff….

Har hatt så vondt i hodet. Faktisk så vondt at jeg har tenkt at skal jeg ringe legevakt, for om de vil ha meg på lokalsykehuset så gjør det ikke noe, jeg kan reise. Da er det ille, når det som jeg synes nesten er verste plass på jord, plutselig kan være et alternativ…. Etter litt tankevirksomhet, har jeg hver gang kommet til samme konklusjon. Det er bedre å være hjemme og ha kjempevondt, enn å være på lokalsykehuset. Hjemme har jeg medisinene mine, på lokalsykehuset er det ikke hver gang jeg får paracet en gang. Dette varierer veldig på hvilken nevrolog som har ansvaret for meg. Bedre å være hjemme å gjøre som jeg vil og orker, enn å være på lokalsykehuset å bli mistrodd fordi jeg sier jeg er dårlig.

Godt at helga er over nå, og jeg skal inn på riksen i morgen. Veldig spent på hva som skjer der, men det er på riksen jeg evt kan få hjelp med problemet mitt, og bare der. Veldig spent på hvilken lege som møter meg, og hvordan den stiller seg til at jeg har vært i Spania. Veldig redd legen ikke gidder bry seg, og sier at dette er noe lokalsykehuset må utrede. Jeg håper veldig at ventilen på shunten min ikke står der den skal, for da kan det hende alt kan fikses ved å justere ventilen. Nevrokirurgen jeg har hatt sa en gang at åpne den mer enn det er nå, kommer ho ikke til å gjøre, for da er det tilnærma fri flyt av spinalvæske. Har kun att ett hakk å åpne på ventilen… Er legen enig i at jeg har økt trykk i hodet, og ventilen står nesten helt åpen. Hva skjer da? Blir det shunt revisjon ut av dette da? Om det er slik, så håper jeg på en måte at det blir revisjon, for kanskje jeg også kan leve med mye mindre smerter i alle fall for en periode. Samtidig så har jeg absolutt ikke lyst på noen ny operasjon nå. Håper det dukker opp en lege i morgen som jeg føler jeg kan stole på, og tro på. En som jeg føler hører på hva jeg har å si. Spennende slikt, når jeg bare skal inn via akutt mottaket. Da er det jo uvisst hvem som har vakt og kommer. Det jeg vet er at jeg skal ta CT og røntgen av hele shuntslangen, og at en lege skal lese av ventilen manuelt i tillegg til å se på bildene. Hva som skjer videre aner jeg ikke. Sykepleier på poliklinikken sa jeg skulle pakke med meg litt i tilfelle jeg ikke skal hjem i morgen, men planen foreløpig er kun en dagstur. Håper det blir med det, og en justert shunt som virker!

#hodepine #shunt #hydrocephalus #vannhode #chiarimalformasjon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *