Harde dager

I dag kom bekreftelsen. Jeg har ikke fått med meg noen skumle baselusker fra operasjonen i Barcelona 👍 Blant anna disse skumlingene her… 

Jeg tok kontakt med sykepleieren min på poliklinikken på riksen på mandag, og ba innstendig om hjelp. Joda, ho ordna, og det vart bestemt jeg kunne komme inn på onsdag som var for CT og sjekk av ventilinnstillinga på shunten. 

Gikk ikke lang tid før ho ringte meg att. Fordi jeg har vært innlagt på sykehus i utlandet, må jeg ha negative prøver for resistente bakterier. Dette er tester som egemtlig skulle blitt tatt i sommer, men det har de ikke. Så lenge jeg ikke hadde negative prøvesvar å vise til, og det ikke stod om livet, vart kontrollen utsatt på ubestemt tid. 

Vart litt ringing osv, men fikk komme til lege mandag for å ta prøvene. De klarte å smette meg mellom de andre pasientene, selv om de egentlig hadde fulle lister. 

Så var det å vente på resultatet. Slitt veldig med hodet nå, og kan ikke ligge flatt uten å bli kjempe kvalm. 

I dag ringte jeg legekontoret og ba de sjekke prøvesvarene. Fikk ett svar i dag tidlig. Dagen har vært pyton, og jeg har bare fått vondere i hodet, og ord har begynt å forsvinne innimellom.. Ringte på nytt for å få de til å sjekke svarene m lokalsykehuset. Etter hvert i dag ble alle tre prøvene ferdig analysert. Jeg er frisk i forhold til motstadsdyktige bakterier! 

Kontakta sykepleieren min på nytt, så nå har ho ordna litt. Skal inn på riksen på mandag for CT og røntgen av shunten, og evt justering. Veldig glad for å endelig få lov å komme for en sjekk! Er bare så dumt det er helg! Jeg har så vondt nå! Ingenting hjelper…. Og det blit bare verre… 

Sitter her i et hus med minimalt med lys. Har nå satt meg helt helt i ro. For å sitte greit akkurat her, har føttene havna på bordet, men pytt. Jr har vært snill og ordna iskald klut til meg, det lindrer litt der og da. Nå må jeg bare sitte her helt, helt stille. Beveger jeg hodet, eller flytter meg ellers, kommer hodepinen momentant pulserende inn i hodet mitt. Kjennes som hjertet har fått ny plass, inni hodet mitt…. 


Lider…..

 

2 thoughts on “Harde dager

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *