Grønn i trynet….

Ja, det er slik jeg føler meg nå.

Er på Ullevål, på hydrocephalus kurs som OUS arrangerer. Var en lang dag i går. Først tre timer reise, så 6 timer på kurs i et fullt auditorium. 

For å si det slik, så har tungt øyelokk på v side blitt en standard når jeg sitter der og prøver å følge med. Jeg som trodde at problemet m tungt øyelokk, hadde jeg lagt att i Barcelona i juli…. 

Var mye intetessant som ble tatt opp i går, men alt gikk ikke inn hos meg. Første nevrokirirgen “min” på riksen, var og prata om hydrocephalus. Godt å høre egentlig, for han sa at hydrocephalus er ei alvorlig diagnose som må taes seriøst. Jeg visste jo egentlig det, men greit at noen sier det att, for føler mange leger ser på det som en bagatell… Ikke noe gøy å høre statistikken for defekte shunter. Kan ikke skjønne at det ikke kan utvikles noe som har en bedre funksjon som de putter inn i hjerna vår!!! 

Ligger på pasient hotellet i natt. Har m meg en assistent også. Bestillte oss pizza, og hadde mye snop, skikkelig kose oss på husmorferie. 

Jeg flata ut på senga v 21 tiden, og jammen sovna jeg. Regna m det da jeg la meg der, for sliten av dagen. Så vart stort sett sovende i kveld.. Skikkelig koselig reisefølge er jeg…. 

Nå har jeg derimot vært våken ei stund. Våkna, og var så utrolig kvalm! Føler meg grønn i trynet. Fant ingen god stilling sittende i senga i går kveld, så vart liggende flatt… Godt der og da, men fy som jeg angrer nå.

Har krabba meg ut av senga, og tatt m meg dyne og puter, og sneket meg rundt stoler og bord, og over kofferter. Prøvd å være stille, slik at ho som er med meg ikke skulle våkne. Har installert meg på sofaen på rommet. Sitter der og har laga meg hodestøtte av putene. Vart ok. Ikke godt å sitte slik, men skal klare å sove litt, bare kvalmen kunne roe seg noen hakk. 

Har rom på toppen av pasient hoteller, så har god utsikt utover Ullevål. I morgen/dag venter noen flere timer m kurs før vi tar bussen hjem. Gruer meg til hjemturen. Redd jeg skal bli kjempedårlig på bussen. Men må bare prøve og se… 

 

 

 

#hydrocephalus #vannhode

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *