Smerteklinikken

I går var jeg på smerteklinikken, gang nr 2.

Jeg grua meg så. Var så sikker på at også de kom til å avvise meg fordi jeg hadde vært “uskikkelig” og reist til Spania for operasjon. Jeg sov så utrolig dårlig natt til i går.

Jeg hadde sendt epikrisene fra Barcelona til smerteklinikken for noen uker siden. Sendte også med et brev der jeg skreiv litt om denne operasjonen, og hvorfor jeg gjorde det.

Legen på smerteklinikken hadde lest dette, og han hadde nok satt seg noe inn i operasjonen/teorien til Royo Salvador også. Legen og sykepleieren var bare glade for at jeg hadde tatt tak i livet mitt, og gjort det som for meg var rett. De var overhodet ikke negative til at jeg hadde vært “vanskelig pasient” og reist til Barcelona, mot alle råd fra “eksperter” i Norge. Ja, jeg kaller de “eksperter”. Dette er flinke leger, uten tvil, men akkurat mine diagnoser kommer de til kort med. Jeg hadde hatt et helt anna inntrykk av disse legene om de hadde vært ærlige og sagt at de ikke kunne nok, ikke visste alt eller noe slik. Problemet er bare at fra dag 1 av min sykehistorie, har diagnosen, og senere diagnosene, blitt sett på som utrolig enkle å fikse på. Har bare vært jeg som ikke har vært flink nok pasient har jeg følt. Jeg har også fått beskjed om at jeg har lyst til å være syk, derfor har jeg stadig nye symptomer osv. Det er ingen god følelse, og disse legene raser nedover på min liste over leger jeg stoler på.

Legen på smerteklinikken, starta vel forholdsvis lavt på denne listen. Regna ikke med at denne legen heller kom til å skjønne hva som var problemet mitt. Sikkert ingen som gadd lese seg opp på mine diagnoser hvis det mangla kunnskap osv. Heldigvis så traff jeg endelig en lege jeg føler tror på meg! Tror på min versjon av mine symptomer. Tror på min opplevelse av å være syk! Det er så utrolig godt å møte en lege som ikke bare møter meg med at “sånn er det ikke”, selv om jeg kjenner det på kroppen.

Legen ønsker å få epikrisa fra Spania etter jeg har vært på kontroll også, og han spurte etter om det var utgitt artikler og forskning. Han må jo da være interessert på ekte! Endelig noen jeg kan stole på, og som kanskje kan hjelpe meg til å få et team rundt meg til slutt som jobber sammen med meg, og ikke mot meg.

 

#chiari #hydrocephalus #hodpeine #smerter #smerteklinikk #InstitutChiarideBarcelona

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *