Våteksem…

Ikke jeg som har fått våteksem altså 😉

Det er Hector som er uheldig og må lide med skjerm jeg har satt på han… Stakkar, han er så stressa. Peser og peser og peser. Vet ikke om jeg holder ut å høre på han mer…

Hector fikk en irritasjon i huden etter vi var på tur på fredag, og dette har jo han så klart vaska og vaska på selv… I dag såg jeg at det har utvikla seg til våteksem…….

Fikk klipt godt rundt såret, slik at det kommer til luft. Heldigvis så var Hector veldig flink, og låg i ro, slik at jeg fikk klipt bort mye pels.

Vet egentlig ikke hva som hjelper best på våteksem jeg? Har DU et godt tips?

Den forrige hunden vi hadde, fikk etter hvert ofte våteksem. Barbere rundt såret var alle dyrleger enige i. Noen anbefalte bare luft til såret, andre anbefalte å smøre på salve. Vet ikke helt hva som er lurest jeg.

Ser an til i morgen, om det tørker litt inn, eller ikke, så får jeg ringe dyrlege da og høre hva jeg bør gjøre.

Stakkars Hector som fikk på seg skjerm. Hadde en liggende, og for å hindre at han stadig vasker på såret, så vart han “arretert”. Han sliter med å komme dit han vil, for det er noe å krasje i alle steder…

Stakkars godgutten min…

#goldenretriever #våteksem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *