Grubler i natten

Skulle sovet for lenge siden. Er jo EGENTLIG trøtt og sliten, for har ikke sovet på dagen i dag. 

I stedet for å sove, ligger jeg her og grubler… 

Dumt? Ja, veldig dumt, men finner ikke slå av knappen på tenkinga… 

Hadde et par dager jeg følte ting begynte å ordne seg. Jeg hadde mindre vondt, og begynte å se muligheter for å være litt “normal” komme. En kveld var vi og bada hunder, og en kveld var jeg sosial og følte hodet klarte å følge med. 

De siste to dagene har jeg fått mer vondt att ved såret. I går da jeg stod og laga middag, var jeg ikke i tvil, det skjedde noe med såret. Det svei noe så utrolig plutselig, og ganske lenge. Slik jeg husker 11 år tilbake i tid, så svei det i såret omtrent slik som det svei akkurat da sønnen min ble født… Tenkte bare herlighet, hva gjør jeg nå….. 

Selv om det kjentes som alt åpna seg i såret, så gjorde det ikke det. Da hj spl var her litt senere, så var der ingen endringer. Heldigvis!

I dag har jeg også hatt mer vondt. Smertestillende jeg trappa ned først i uka, har jeg måtte gå opp att på. Det er nedtur! Og enda større nedtur er det når jeg hører at ei som tok samme opr som meg ei uke senere, ikke har vondt i såret sitt nå… Jeg visste jeg kom til å få mer vondt, fordi jeg måtte ha lenger sår pga vekta mi. Men nå vil jeg bli ferdig med dette! 

Sliter så med å sitte også nå. Klarer max å sitte 30 min før det blir kjempe vondt. Så ligger mye nedpå sofaen og løser kryssord. Kan hende jeg blir flink til det etter hvert ?? 

Blir så oppgitt når jeg føler ting går feil vei! 

I dag har jeg hatt skikkelig dundrende hodepine også, så har fått sikkert bevis på at den ikke er borte…. Hadde kunne levd et fint liv med skjevt ansikt og hengende øyelokk, det er hodepinen som ødelegger livet mitt! Hvorfor kan ikke operasjonen hjelpe på den??? Kan jo kanskje hjelpe på hodepinen om en måned eller ett år, eller kanskje ikke… 

I morgen skal jeg til legen. Får svar på om jeg har rett type antibiotika. Spent på hva legen synes om utviklinga i såret. Må drøfte blodtrykksmedisinene også med ho. Dr Fiallos anbefaler meg å ha et opphold på to uker, for å se om jeg blir mindre sliten. Jeg har ikke slutta enda, for vil jo gjerne bruke disse medisinene og håpe på at nervesystemet mitt drar nytte av bivirkningene. Så skal prate m fastlegen om det. Har jo aldri hatt høyt blodtrykk, så er jo ikke noe rart om kroppen krangler litt når jeg plutselig skal senke det. 

 

 

 

#chiari #hydrocephalus #vannhode #hodepine #tetheredcordsyndrom #spinabifidaocculta #skoliose #operasjon #institutchiaridebarcelona #filumterminale

2 thoughts on “Grubler i natten

  1. Vi fikk beskjed i Spania om att ting ville gå opp og ned…man kan få store smerter eller mindre smerter. Hadde selv smerter i såret lenge etterpå… Så tror ikke du skal henge deg for mye opp i det. Fikk vondt når gikk trapper og oppoverbakker også, men valgte å tenke positivt… Og tenke att det er ting som leges inni meg. I dag har jeg gått 8,1km rask gange i regn vær… Aldeles nydelig og ingen problemer med kroppen eller hode. Så stå på !!!!

  2. Anonym: Takk <3
    Jeg også fikk beskjed om at jeg kunne få smerter, og antakelig mer enn andre pga vekta mi. Så var forberedt, og hadde forberedt meg på at det skulle bli enda verre også. Er bare så slitsomt når ALT ALLTID skal være mer tungvindt enn det må for meg.... Jeg også kjenner det godt i oppoverbakke! Må gå i bakke fra bilen og inn, og det kjenner jeg. Sover fortsatt i 1 etg for å slippe trappa om morgenen før medisinene virker, men vurderer veldig å flytte tilbake på soverommet og senga mi over helga . Den turen hørtes egentlig bare helt nydelig ut!!!! Håper jeg også kommer et stykke den retningen utover høsten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *