Skjær i sjøen….

Så klart, ting kunne ikke gå knirkefritt denne gangen heller…

Det er jo aldri noe som skal gå akkurat slik det skal for meg….

Jeg gikk og kjente på at det kjentes rart i såret de dagene jeg hadde plaster på som jeg ikke hadde lov å fjerne. Kjentes så vått ut under tegadermen. Men tenkte som så at det er jo ikke noe rart, plastra tett øverst på rompesprekken.

Fredag var den store dagen, og jeg skulle til legen for å fjerne plasteret og få godkjent såret for dusjing og smøring av salve. Fastlegen har ferie, så vart turnuslege jeg skulle til.

Følte meg veldig usikker på hele greia egentlig. Ho starta med å ta av plasteret mens jeg stod midt på gulvet på kontoret. Så kom ho på at det kanskje var lurt å legge på att noe kompress, så da måtte jeg kle på meg og gå på skadestua… Ho sa at såret ikke var grodd alle steder, men om jeg skulle starte med slave eller ikke fikk jeg ikke noe svar på.

Natt til fredag hadde jeg tatt en Q-tips akkurat under kanten av plasteret, og da ble den våt og rød/rosa, så var veldig usikker på såret. Legen klarte ikke å få meg sikrere i min usikkerhet.

Jeg reiste hjem, og sendte mail til Spania. Gikk ikke lenge, så fikk jeg mail tilbake om at de ønska bilde av såret. Så da var det å få hjelp av mor mi til å ta bilde. Ikke enkelt å klare å gjøre det alene. Har prøvd å sikte inn såret noen ganger med mobilen, men får bilde av alt anna enn jeg skal…

Sendte bilde til Spania, og det ble vurdert veldig raskt av dr Fiallos. Fikk beskjed om hvordan jeg skulle forholde meg, og at de ønska nytt bilde over helga.

Nok en gang beviser legene i Spania at de er profesjonelle. Selv etter de har fått pengene mine, og etter operasjonen, så stiller de opp med vurderinger veldig raskt når det er noe jeg lurer på. Det er ikke bare pengene mine de er ute etter. De er der for å hjelpe folk! Tilfeldigvis så trenger også de lønn!

Har tenkt mye på såret i helga, så ringte til legen i dag tidlig. Fastlegen var tilbake fra ferie.

Greit at jeg fikk en time i dag. Legen syntes det ser ut som det er infeksjon i såret. Ho er såpass sikker at jeg har starta med antibiotika i dag. Ikke nok med det. Nå skal hjemme sykepleien også komme til meg for sårskift 2-3 ganger om dagen. Føler meg som en gammel kjerring som må ha hjelp til slike ting, men det er mine fordommer. Sendte nytt bilde til Spania i dag, og dr Fiallos var enig i vurderingen til fastlegen min. Han er ikke veldig redd for at det er infeksjon i såret, men syntes det var lurt å starte behandling med tabletter i tillegg til anitbiotikasalva som jeg fikk med fra Spania. Hjemmesykepleien har vært her en gang i dag, så får jeg se hvordan det blir i morgen. Blir vel en vane dette også…

 

 

#chiari #arnoldchiari #hydrocephalus #vannhode #spinabifidaocculta #tetheredcordsyndrome #skoliose #operasjon #sårinfeksjon #institutchiaridebarcelona #filumterminale

One thought on “Skjær i sjøen….

  1. Hei Marianne. Så dumt at dette skjedde, men flott at du får hjelp fra Spania. Håper såret gror fint nå, etter at du fikk antibiotika og salve. Hvordan går det ellers, går du bedre, er det noe annet enn øynene som du har sett bedring i ? Jeg håper virkelig for deg, at dette kan bli den siste operasjonen på lenge. Du må ha masse god bedring, stor klem 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *