Om ei uke er “sirkuset” i gang…

Hjelpes meg så spent jeg begynner å bli til neste uke…

Jeg gruer meg veldig, men vet ikke akkurat hva jeg gruer meg til. Er så mye som spiller inn. Fremmed land. Folk som det er vanskelig å kommunisere med pga språket. Norske leger som sterkt fraråder operasjonen. Håpet om hva som kan komme etterpå. Kort sagt mye kaos og tanker i hodet mitt for tiden.

Var i banken i dag og betalte for operasjonen.

Her er det synlige beviset. 16800 Euro koster operasjonen. I tillegg kommer det medisiner jeg må kjøpe i Spania for de neste 6 mnd for 600-800 Euro. I følge valutakalkulatoren jeg brukte i dag, er operasjonssummen  nesten 150 000 NOK. Det er MYE penger.

Jeg aner ikke hva jeg har gjort for å fortjene det, men mor mi har betalt hele operasjonen for meg! Det er utrolig mye penger å få. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal kunne få takka nok for det! Var i dag og kjøpte en nydelig blomstervase på Valdreskjeramikk, og kjøpte en stor bukett blomster som passa til. Det er jo bare lommerusk i forhold til det ho har betalt for meg, men håper ho skjønner at det virkelig betyr mye for meg!

Det er ikke bare mamma som stiller opp for meg! Pappa har også gjort mye for meg gjennom flere år. Foreldrene mine har gjort alt de har kunna for å hjelpe meg, spesielt de siste 5 årene, men også før. Det er innsatsen fra de som har gjort at jeg har kunne ha et såpass normalt liv med sønnen min gjennom all sykdom. Pappa har f eks bygd huset mitt. Han har vært med meg på sykehus, og han har kjørt meg. Nå må han være med til Spania og være sykepleier etter operasjonen. Fikk plutselig vite at jeg ikke har lov å bøye meg etterpå, så trenger hjelp til påkledning blant anna. For å si det sånn, så skal jeg nok på en eller annen måte få ordna med trusa mi selv, men resten trenger jeg nok litt hjelp med.

Fikk mail fra Katharina i dag, med plan for de tre dagene på sykehus neste uke. Mandag skal jeg møte fastende. Skal på CIMA sykehuset og ta blodprøver, EKG og røntgen thorax. Skal også prate med anestesi. Så tilbake til chiari institut og prate med legene der. Vil egentlig ikke det. Vil ikke høre noe mer konkret om hva de skal gjøre, og hvordan. Dette er noe jeg synes er pyton i Norge også. Det blir så veldig tydelig hva som skal skje. Jeg vet det jo. Jeg såg animasjonsfilm om operasjonen da jeg var i Barcelona sist.

Tirsdag skal jeg møte på sykehuset. Så operasjon. På ettermiddagen kommer legene og skal prate med meg.

Onsdag kommer legene også for en siste samtale og utskriving.

Fy flate dette blir spennende dager!….

 

 

#chiari #chiarimalformasjon #hydrocephalus #vannhode #filumterminale #operasjon #Barcelona #hodepine #skoliose #tetheredcord #spinabifidaocculta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *