Avvist av nevrologene

For en måned siden ble det sendt henvisning til nevrologisk avdeling på riksen. Den ble sendt fordi jeg ble kasta ut før jeg kom inn på lokalsykehuset da jeg ble skrevet ut av nevrokirurgen sist. Både fastlegen, og nevrokirurgen min mente at det var helt feil at jeg ble sendt hjem den gangen. De mente at jeg skulle utredes for hvorfor høyre foten min da plutselig dovna bort, vart faktisk nummen til navle høyde på magen.

Dette mener tydeligvis nevrologene på riksen også bare er tull å utrede. Tirsdag fikk jeg brev i posten, der de skreiv at de ikke mener jeg trenger spesialisthelsetjenesten i det heletatt nå. Det klarer seg mer enn nok med oppfølging fra fastlegen……

Fy flate jeg vart så sinna! Det er jaggu meg ingen i hele helsevesenet som gidder å ta tak i ting! Da overtaler de meg på nevrokirurgen til å reise til lokalsykehuset for utredning, og de vil ikke ha meg. Jeg kan få velge om jeg vil ha kontroll om 6 eller 12 måneder. Så sender fastlegen henvisning til riksen om snarlig utredning, og nå en måned etter, har også de bestemt seg for at jeg egentlig er frisk. Det må jo være det de mener så lenge de skriver at det ikke er nødvendig med mer spesialisert helsehjelp enn det fastlegen kan gi meg….

Videre skriver de at det er lokalsykehuset som kjenner meg best, så om det skulle bli nødvendig med nevrolog en gang, er det der ansvaret ligger. Men om LOKALSYKEHUSET BER OM DET kan de være behjelpelige med en second opinion… Hallo! Lokalsykehuset ber jo aldri om det! De vet og kan alt best selv de, og kan jo for all del ikke forstyrre de viktige personene som jobber på riksen….. Fastlegen skreiv i henvisningen hvilke erfaringer vi har med lokalsykehuset, men det er tydeligvis ikke nok.

Lurer på hvorfor den ene avdelingen etter den andre bestemmer seg for at jeg er frisk… Må jo være noe journal opplegg som blir sendt med den beskjeden mellom nevrologene? Nevrokirurgen er naboavdelinga til nevrologen på riksen. På nevrokirurgen mener de at det er så viktig at jeg blir utreda at de nærmest tvinger meg til lokalsykehuset. Jeg trygler og gråter, og blir så fra meg at jeg ikke klarer å roe meg ned, men utredes på lokalsykehuset må jeg. På naboavdelinga ser de ikke noen grunn til at jeg trenger spesialisthelsetjeneste en gang……

Hva skjer i dette systemet????

Hvorfor skal ALLE dører slenges i trynet på meg?????

Jeg tror neppe den nevrologiske undersøkelsen som de gjorde i Barcelona viste at jeg er frisk. Heller ikke nevrokirurgen som undersøkte meg da jeg ble innlagt for en måned siden mente at jeg var frisk…..

 

 

#chiari #chiarimalformasjon #hydrocephalus #vannhode #nevrolog #motgang #nummen #utredning

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *