Model Day Studio

På lørdag var jeg i Oslo sammen med sønnen min på Model Day Studio.

Har sett folk på facebook som har lagt ut bilder derfra, og syntes alle som har tatt bilder der, har blitt så fine. Har tenkt ei stund på at det hadde vært gøy og tatt “familiefoto” av meg og sønnen min. Det er jo vi som er en familie. Like før jul ringte det en mann og lurte på om jeg kunne tenke meg en dag på Model Day Studio. Sminke, styling, frisør, fotograf, alt gratis hvis jeg ikke likte bildene som ble tatt. Betaler for bildene jeg ønsker, og ikke noe kjøpepress. Hoppa like greit på tilbudet, jeg.

Må innrømme at jeg har angra en del på avgjørelsen om å ta bilder. Jeg hater egentlig å bli tatt bilde av, og blir alltid rar på bilder. Likevel var fristelsen for stor, for hadde jo så lyst på fint bilde av meg og sønnen min. Sønnen min gleda seg til dette. Jeg tenkte som så at jeg måtte gjøre det nå, ellers kunne det gå lenge til håret var greit nok til å ta bilder som skal vare “for evig”. Formen er ikke så bra for tiden. Ikke kommet meg etter jeg ble dårligere i november. Nevrokirurgen har nevnt ny trykkmåling som en mulighet. Trykkmåling betyr det samme som idiotisk sveis i flere måneder framover med en diger flekk med hår som etter hvert står rett opp…

Våkna kl 6 lørdag morgen med ekstrem hodepine… Det var såååå vondt. Kom meg ned til sofaen og sittende stilling. Sitte helt helt i ro hjelper bitte litt.

 

Dette var utgangspunktet de fikk å jobbe med i Oslo… Kunne vært bedre for å si det slik….

Da vi etter over 3 timer i bil, og en grei gåtur kom fram, var jeg sliten. Rommet vi fikk sitte og vente på, var heldigvis veldig dunkelt belyst, og det hjalp på å ikke provosere hodepinen min mer. Hadde også tatt jevnt med ekstra smertestillende gjennom dagen, for å kunne holde ut 3 timer som “fotomodell”.

Starta med ei dame som sminka meg. Har aldri hatt ordentlig sminke på meg jeg. Har bare testa litt selv, og aldri fått det helt til, så blir bare mascara og evt lipgloss på meg når jeg skal ut på noe. Veldig behagelig å bli sminka, og for en forandring jeg såg i speilet! Så var det håret sin tur. Vart store krøller på meg, etter mitt ønske. Vart veldig fint!

Etter meg var det sønnen min sin tur. Hadde prata om det på forhånd at det kunne hende de måtte sminke han også litt, slik at han var klar over det . Er vel ikke akkurat sminke 11 åringer har mest lyst til. Men gikk så bra så. Han satt bare og flira da de pudra ansiktet hans.

Far min var sjåfør på turen, så han fikk pudra nesa også, og ble med på noen bilder. Vart et fint bilde med tre generasjoner, og noen fine av bestefar og barnebarn <3

Sønnen min var så flink til å bli tatt bilde av! Gjorde som han fikk beskjed om! Skikkelig proffe bilder vart det av han!!!!

Synes det vart mange fine bilder av meg også, sånn alt tatt i betrakning. Og familiebilder ble det også. Vet ikke helt hvilke jeg skal velge til å henge opp på veggen.

Etter vi hadde tatt bilder, var det en som var med oss slik at vi valgte ut de bildene vi var fornøyd med. Da fikk jeg bort alle med meg med synlig skjevt ansikt. Greit å bare slette de med en gang, for selv om det er slik jeg ser ut nå, så vil jeg ikke se slik ut!

Min plan før jeg reiste var å kjøpe 3 bilder. Vi kom hjem med 30…..

Alt i alt en kjempe opplevelse både for meg og for jr som vi sannsynligvis kommer til å gjenta en gang i fremtiden!

Her er ett av bildene av meg. Ganske stor forandring fra det forrige! Og bare for å si det, så hadde jeg fortsatt veldig vondt i hodet!

 

#chiari #chiarimalformation #hydrocephalus #vannhode #hodepine #ModelDayStudio #kosedag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *