SEIER !

Lørdag fikk jeg et infall, som ikke er så ofte jeg får. Fikk plutselig så lyst til å gå tur!

Fikk med meg jr og Hector, og gikk retning lekeplassen i nabo byggefeltet. Trodde vel egentlig ikke at jeg skulle gå så langt, men starta og såg hvor langt jeg kom. Det som er litt dumt bortover der, er at det kun er gangvei som er stengt med bom i begge ender. Det gjorde jo til at jeg måtte komme meg til veien på egenhånd.

Litt etter midten på turen til lekeplassen, er det en bekk som renner. Der fikk Hector lov å bade. Han ELSKER jo vann, så det var populært.

Kom oss helt på lekeplassen, så da hadde jeg og Hector pause der, mens jr klatra og huska.

Seier å komme helt dit! Har sikkert gått minst like langt tidligere på andre steder, men da har det vært et “ordentlig formål” med turen, ikke bare “kos”. Jeg har ikke vært på den lekeplassen på over 4 år! Men nå kom jeg meg dit!! Var en gutt som var blid på lekeplassen også! Må jo prøve å gjøre mest mulig kos med jr. Er jo han som er viktigst i livet mitt, og det er kun nå jeg har sjangsen til det. Om få år er han så stor at han sikkert har mest lyst til at jeg skal holde meg på avstand…

 

Det som “redda meg” var at jeg prøvde iherdig å få Hector til å gå fint i bånd. Han har en lei tendens til å sette inn “firelabbers drift”. En ser skikkelig at han legger seg på og drar. For hver gang han begynte å dra, så stoppa jeg og han måtte komme tilbake. Vart jo mye pauser av det, og det var nok det som gjorde til at jeg kom så langt som jeg gjorde. Skal jeg bare gå for å gå, så har jeg en tendens til å ville gå raskere enn det kroppen min egentlig synes er greit. Er vel noe jeg må lære meg til det også, men inntil videre så hjelper det veldig å ha med Hector.

Turen hjem gikk ganske greit også, med badestopp i bekken, og jeg satt meg ned litt mens hunden og jr lekte med vannet. Kjente det jo da jeg kom hjem, og vart ikke mer jeg gjorde den dagen. Samme det, jeg hadde gått tur!!!

 

 

 

#blogg #chiari #chiarimalformasjon #hydrocephalus #goldenretriever #tur #seier

2 thoughts on “SEIER !

  1. Hei,jeg har AC m syrings lurer på om du vet om der er en støttegruppe for oss.jeg føler jeg vet så lite om sykdommen min.er operert 2ganger for dette.ønsker å snakke med andre i samme situasjon.Bra blogg du har.Mona

  2. Mona: Hei! Nei, er ingen støttegruppe for oss, men det burde det absolutt være! Er noen grupper på facebook som er kjekke for å ha kontakt med andre med chiari for tips, hjelp, svar osv. Chiari scandinavien og arnold chiari lukket gruppe.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *