Om 11 dager skjer det….

Ja…. Da har jeg fått begge innkallelsene…. Uff, vondt i magen jeg…

Får både CT og spinalpunksjon på samme dag. Litt greit det, så lenge det er et stykke å reise.

Så da skal jeg først på CT av magen. Da skal jeg møte opp 2 timer før timen, for å sitte i to timer og drikke 2 liter vann…. Herlighet jeg kommer til å sprekke!!!! Og ikke minst, kommer til å bli en del turer over gangen på do. Det er jo mer enn jeg bruker å drikke på et døgn det… CT kl 12, og spinalpunksjon kl 13…..

Regner jo ikke med stikkinga går på første forsøk (men hadde jo vært supert om det gikk på et, to eller tre forsøk), så regner med at jeg kanskje må legge inn dopause mellom stikkinga 😉 Litt dårlig kombinasjon å drikke MASSE, og så ligge lenge i ro….

Skal ringe poliklinikken på mandag og spørre hvilken lege jeg skal til. Slik jeg tenker nå, gidder jeg ikke gå til hvem som helst av nevrologene. Noen har jeg null tillitt til, så frister ikke da å stille ryggen til disposisjon. Men er ikke sikkert jeg har noe valg…

Kunne også tenkt meg å bestille doping av meg først som sist, men det går nok ikke. Alle er så selvsikre når de skal stikke. Selv om den som prøvde sist gang ikke fikk det til, er jo nestemann 100% sikker på at den skal få det til…..

At jeg ikke skal stikkes før tidligst kl 13, er jo et usikkerhetsmoment til…. Jeg tenker at hvis den som da skal stikke meg ikke får det til, så går tida fort, så det fort blir for liten tid for å få tak i en annen lege, for liten tid for å dope meg eller for liten tid for å få ordna med stikking med gjennomlysning…. Livredd jeg må bli på sykehuset ei natt, eller to eller tre…. Hadde det vært på et annet sykehus, så greit, men på lokalsykehuset har jeg skikkelig motstand mot å være lenger enn jeg må…….

Tror jeg tar med meg far min den dagen. Han vet å si i fra, så får bare sikre meg at han da evt står på slik at spinalpunksjonen blir gjennomført på en eller annen måte den dagen, og ikke utsettes.

 

    CT av magen er ikke noe heft, heldigvis 😉 Vet ikke om jeg skal ha kontrast, eller ikke, men det ser jeg. Kan jo bli brukende litt tid hvis jeg skal ha kontrast,     ikke alltid så enkelt å få inn veneflon på meg. Skal jo være vanskelig på alle måter denne kroppen min…. Men den stikkinga gjør meg ikke noe, heldigvis. Det som er ekkelt med kontrast, er den varmefølelsen som brer seg nedover kroppen etter hvert som kontrasten sprer seg utover. Heldigvis at noen sa fra om det første gangen jeg fikk det, ellers hadde jeg trodd jeg tissa på meg. Skikkelig snål følelse. Det er jo ikke vondt eller noe, bare rart 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

#chiari #hydrocephalus #shunt #shuntinfeksjon #spinalpunksjon #CT #CTabdomen #CTmage

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *