Tunge dager

Dagene går, jeg føler meg pyton i perioder, og bedre i andre. Uansett så ligger denne fordømte spinalpunksjonen og lokalsykehuset i bakhodet og surrer…. Vondt i magen for hver gang jeg sjekker posten, og hjertet hopper over et slag hvis tlf ringer uten at jeg regner med det. Venter bare på å få tid for den hersens torturen jeg vet jeg må gjennom.

Var hos fastlege og tok blodprøver i går. Så da er det gjort. Ikke noe problem det for meg. De klarte seg med tre forsøk denne gangen.

Prata med fastlegen min på mandag, for det som satt att i hodet mitt etter sist jeg prata med ho var spinalpunksjon og lokalsykehus…. Resten vart borte. Ho sendte henvisning på fredag, og ut fra måten ho skreiv den, regna ho med at jeg skulle være ferdig med spinalpuksjon og CT senest i løpet av neste uke. Så får se da, om de følger opp det som blir anbefalt av spesialistene på riksen, eller lokalsykehuset nok en gang kjører sin egen variant. Har liten tro på de folka der gitt. Håper veldig på at de følger opp det riksen/fastlege ønsker, og ikke minst hadde det vært greit å kunne bli ferdig med dette før vi skal ha vinterferie. Da har jeg planer om å bare kose meg! 

Spurte også fastlegen om ho kunne påvirke på sykehuset, slik at det ikke er en som trenger litt mengdetrening på å stikke som skal prøve seg på ryggen min, men at det prøver å sette inn en som er flink til å stikke. Ho skulle sende et skriv på det, men ho sa at ho kunne ikke vite hvordan sykehuset vurderte det og om det blir tatt hensyn til. Det skjønner jeg jo at ho ikke kan. Men ho har i allefall ytret et ønske dit!

Kjenner på at jeg har blitt veldig øm over shuntslangen oppe på hodet nå. Der den går inn i hodet mitt, og litt nedover… Uff, slitsomt med alt en kjenner på hele tiden, uten å vite hva det er eller hva det kommer av….

 

 

 

#chiari #chiarimalformasjon #hydrocephalus #shunt #infeksjon #spinalpunksjon #redd

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *