GODT NYTT ÅR!!!

Ja, da er 2014 godt i gang.

Håper det blir et bra år, et år uten sykehusinnleggelse! Det hadde vært så hærlig, og hvis jeg attpåtil hadde kunne føle meg i grei form!

Jeg har hatt mange netter med lite søvn i jula. Har grubla mye over livet og situasjonen. Plager meg at jeg nå offisielt er udugelig. Nå har jeg uføretrygd. Ingen har tro på at jeg skal begynne å jobbe att.. Klarer ikke helt å forsone meg med det jeg. I mitt hode så skal jeg bli frisk, bare de får fiksa de rette tinga. I mitt hode skal jeg snart jobbe att. Jeg tenker videreutdanninger når jeg ser noe om det. Har så lyst på mer utdanning innen sykepleie, men er jo ikke i stand til å gå på skole slik jeg er. Jeg kan lese sider i blad/bøker, men hvis jeg tenker etter så aner jeg ikke hva jeg har lest. Ikke klarer jeg å sitte og konsentrere meg så lenge at jeg hadde klart å få med meg en forelesning heller. Ene tanta mi ble sykepleier noen år etter meg, og nå driver ho og skal bli operasjonssykepleier. Jeg missunner ho så veldig det! Ikke at jeg vil bli operasjonssykepleier, men å kunne lære nye spennende ting, og kunne bruke alt det ho har lært i jobbhverdagen! Jeg savner å kunne  være til nytte og bety noe, og kunne bruke hodet til noe fornuftig!

Ellers ligger jeg og grubler mye på hva som vil skje nå når jeg slutter med antibiotika. Vil infeksjonen komme att da???? Jeg sliter med feber om kvelden for tiden, og jeg føler meg ikke i form. Men har jo gått på antibiotika i flere uker nå, så merker jo sikkert det også. Men hva skjer hvis crpen min fyker i været??? Blir det da mer antibiotika? Blir det innleggelse på riksen att? Må jeg på riksen, så regner jeg med de har lyst til å sjekke spinalvæska, og det har ikke jeg lyst til…. Er det shuntinfeksjon??? Vil de da fjerne shunten, og jeg må ligge med ekstern ventrikkeldrenasje til infeksjonen blir borte, og så få ny shunt, slik som for to år siden???? Må jeg da til lokalsykehuset etterpå???? Det er det som er det store stygge spørsmålet, det som tankene kverner og kverner på. Må jeg på riksen, må jeg opereres, må jeg stikkes i ryggen, ja, så er det “greit”. MEN må jeg på lokalsykehuset så er det langt fra greit! Da er det et mareritt!

Krysser fingrene for at det blir et herlig nytt år, og at alle negative tanker jeg har nå har vært grunnløse!

 
 
#chiari #chiarimalformation #arnoldchiari #hydrocephalus #vannhode #uføre #sykehus #infeksjon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *