PRAHA

Da har jeg vært i Praha, og KOSA meg!

Reiste sammen med ene assistenten min. Kjenner ho godt fra tidligere, har vel kjent ho hele livet, så vi hadde det supert på tur sammen! Ho er ikke ei slik som skal innom alt, og over alt helst før ho har kommet frem. Så med mitt hode, og fot, så var det super kombinasjon. Vi gikk litt, så satt vi på en kafe eller noe og såg på folk. Utrolig hvor mye rare folk det finnes!!! Ikke det, kan vel hende noen andre satt og såg på oss og tenkte akkurat det samme 😉


To av kakene vi spiste. Var en del til for å si det slik, men vi gikk så mye at vi trimma av oss de kakene, helt sikkert! Det “verste” var at det ikke var dyrt en gang!

Fikk oss litt å tenke på da vi kom på hotellet. Det viste seg at det var et hotell uten heis. Ingen av oss hadde tenkt den tanken, og da vi bestilte i høst var jo ikke det å gå i trapper noe problem.

Dette er trappa vi måtte opp for å komme på rommet. To etasjer opp. Stakkars assistenten min måtte slite med seg to kofferter opp. Trappa var utrolig slitsom å gå opp. I tillegg så vart det alltid mørkt før jeg kom opp trappa. Det var sensorer som slo på lyset, men jeg brukte jo alt for lang tid opp, men det gjorde assistenten min også, så måtte nok springe opp trappa hvis en skulle nå det…

Her er jeg utenfor “fangedøra” vår. Hotellet var vel helt greit. Ganske rent på rommet, stort rom faktisk, og store senger! MEN vi hadde ikke vindu på rommet, så måtte ut for å se hva slags ver det var.

Vi bodde like ved rådhusplassen i Praha, så det var gamlebyen vi holdt oss til. Fikk gått over Karlsbrua en tur også. Det hadde jeg ikke trodd at jeg skulle få til, men vi kom oss over, og faktisk gikk jeg tilbake også 🙂


Vi bomma på julemarkedet i Praha, men de begynte å ordne til den siste dagen vi var der, så fikk litt følelse av hvordan det blir. Neste gang må vi sjekke datoer litt bedre før vi reiser 🙂

Da jeg var i Praha, ringte sykepleier fra hydrocephaluspoliklinikken på riksen meg. Da hadde ho prata med legen min, og ho hadde ordna slik at jeg kunne kommer på riksen på onsdag da vi kom til Norge att. Utrolig kjekt for meg! Spara meg for 6 timer i bil å kunne komme på riksen den dagen, i stedet for et par dager senere.

Det ble justering av shuntventilen. Den hadde faktisk justert seg selv på en eller annen måte, så den drenerte mer enn det som var tenkt også. Var jo ganske sikker på at jeg drenerte for mye, for hadde ikke vondt når jeg hadde ligget i senga lenge nok, men det kom da jeg var oppe. Men oppe måtte jeg jo være når jeg først var på tur, så vart noen ekstra smertestillende. Var super effektivt på riksen den dagen. Fra vi parkerte i parkeringshuset, og til vi var tilbake att, gikk det 30 min tror jeg, og på den tiden skulle jo jeg gå den lange veien opp på nevrokirurgen, og ned att. Legen min kom med en gang også. Og hvis jeg har behov for mer justering, så var det bare å komme att en tur. Er så glad for den hydrocephalus poliklinikken, for at det går an å komme i kontakt med de, og de så ordner opp på sykehuset slik at jeg når fram i systemet. Håpløst slik det var uka før jeg reiste at jeg havna mellom riksen og fastlegen.

 

#praha #chiarimalformasjon #chiari #hydrocephalus #vpshunt #shunt #overdrenasje #hydrocephaluspoliklinikk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *