Ny dag, nye muligheter :)

Ja, da var en ny dag godt i gang. Stup trøtt i dag tidlig, og hadde store planer om å legge meg til å sove att da jeg fikk jr på skula. Laga mat til hunden og lufta han. Krølla meg sammen på sofaen under et tykt pledd. Kaldt her i dag. Og der vart jeg liggende. Var plutselig ikke trøtt lenger. Nå har jeg gått vekk fra å sove. Skrive noen ord til dere, tenkte jeg i stedet. Sitter her og nyter utsikta mi.

Har det fint nå om dagen, når en bor så høyt at en kommer over skodda. Høsten er fin! Så fin og klar luft. I dag tidlig var det hvitt ute av rim. Jr gikk med en gang med på å ha på seg tykkere jakke, lue og votter. Er jo nesten uvanlig at det har vært så lite kaldt til midten av oktober. I går klipte ene assistenten min plenen rundt huset. Aldri klipt plen så sent tror jeg. Vart jo så fint, for fikk samtidig opp mye av løvet som låg på bakken. Så nå kan snøen som er meldt i slutten av uka bare komme. Er jo koselig med snø også, sånn i passe mengder. Gleder meg til å se hvordan Hector gjør det når han ser snøen for første gang 🙂

Har 3 timer assistent senere i dag. Jr skal på dansetrening, så trenger noen til å hjelpe meg og kjøre han. Får se om jeg får med meg assistenten på å pakke sammen trampolina. Greit å få den inn i garasjen før snøen kommer, blir jo ikke brukt for tiden uansett. I tillegg skal jeg og assistenten legge en slagplan for møtet jeg skal ha med kommuna, lege, ergoterapeut og assistenter på torsdag. Gruer meg så til det møtet. Sist vi hadde slik møte var det ingen, bortsett fra assistenten, som ville høre på hva jeg hadde å si. De spør meg hva jeg mener, men driter fullstendig i det jeg sier, og bestemmer noe selv. Sist bestemte de at jeg skal ut og gå tur to ganger i uka. Greit nok det, ikke noe problem med å forstå at det er bra for meg. Men har jeg gått tur mandag, kan jeg være helt satt ut av smerter til torsdag… Så da prioriterer jeg heller å ha et hode som kan fungere sammen med sønnen min. De bestemte også at jeg skal gjøre mer husarbeid. Greit, jeg kan gjøre husarbeid, men da er det den samme problemstillingen. Jeg blir dårlig av det. Det er ikke det, jeg gjør jo litt i huset jeg også…. Skulle tro de mener at jeg synes det er gøy at andre skal rydde og ordne over alt i huset. At andre skal vaske trusene mine osv. Gjør jo ikke det for å ha det enkelt, det er nødvendig… Så nå skal jeg og assistenten skrive opp litt slik at vi har på møtet. Nå får de snart skjønne hva som er problemet, og ikke tre en livstil over hodet på meg som jeg ikke takler!

I kveld skal vi i bursdag til søskenbarnet mitt. Blir koselig det, men jeg kommer til å få vondt i hodet av det. Men kan jo ikke bare sitte hjemme heller.

Ha en fin dag alle der ute, og kos dere med høstværet!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *