Våkennetter

Uff, nok ei natt med lite søvn er starta… 🙁

I natt som var sovna jeg og sov litt over en time, så var jeg våken og bare grubla i mange timer. Låg på sofaen og såg sola stå opp, før jeg sovna att.

Nå klarer jeg ikke å roe meg nok til at jeg klarer å sovne, har ikke prøvd.

Ja, det er en grunn til det! En STOR grunn. Kanskje ikke for hvermansen, men for meg så er det bare slik det er.

Jeg skal til tannlegen att på tirsdag!!!!!

Dumt å starte med søvnløse netter alt nå, ja, jeg vet det… Og egentlig er det jo ikke noe å grue seg så veldig til heller, for sist jeg fikk narkose så gikk det veldig bra. Anestesilegen gav meg noe med en gang jeg hadde fått inn veneflonen, som slo totalt ut hodet mitt. Ikke mye jeg husker etter jeg fikk det. Husker jeg tenkte at hvordan i alledager skal jeg komme meg til stolen… Jeg setter meg ikke i tannlegestolen uten å være dopa først, så veneflonen fikk jeg utenfor kontoret. Jeg husker jeg spurte etter assistenten min som var med, og jeg husker anestesilegen kom med maska før jeg sovna. Resten er borte… Helt greit egentlig. Og når jeg våkner att så er det heldigvis ikke så skummelt å være i tannlegestolen, men jeg klarer å være der til jeg er våken nok til å reise hjem. Ikke hadde jeg vondt etterpå heller, selv om det var ganske mange tenner i minus jeg kom hjem med.

Ikke noen åpenbar grunn til at det er så skummelt, men tannleger er skumle folk! Tannlegekontor er skumle plasser. Og venterommet er langt fra gøy! Sitte der å høre borr og sug og vite at det snart er min tur, nei fy det er ikke noe gøy!!! Skulle vært helt lydisolert slike plasser!!!

Ikke det, tannlegen jeg er hos nå hører på det jeg sier, og godtar det, uten å presse meg. Jeg har faktisk funnet ut at det går an å stole på han, i den grad det går an å stole på tannleger da 😉 Likevel er det kjempe skummelt!!!

Så nå bruker jeg all tid på å tenke tannlege. For hver gang jeg tenker at han har vært “inni” munnen min og hva han har gjort, da får jeg så utrolig vondt i magen!!!! Jeg vet jo at de jobber i munnen min når jeg sover, men det er så mye verre å tenke på hva de har gjort og skal gjøre….

Håper veldig på at jeg kan slappe av etter jeg har vært der på tirsdag, at jeg da er helt helt ferdig!!! Det skal bli så utrolig godt!!!

Fikk foresten brev med innkalling til tannbehandling i narkose på lokalsykehuset nå, time på tirsdag. Heldigvis at jeg har begynt hos tannlege i Oslo, for det på sykehuset var en veldig dårlig avtale for meg, selv om det da hadde kun kosta 9000 kr. I brevet jeg fikk med innkallinga, var det med et ark der jeg skulle skrive under på at det kunne trekkes enda flere tenner enn det som var “avtale” da jeg var der og prata med tannlegen. Og før jeg kunne få narkose da på morgenen, så måtte jeg gjennom en grundig undersøkelse i munnen. De har jo ikke skjønt noen verdens ting de på sykehuset! Sette seg i stolen for å gape for en undersøkelse er jo like ille som om de skulle gjort noe annet! Og hvorfor kan de ikke ta den undersøkelsen når jeg er i narkose??? I Oslo slapp jeg undersøkelse før narkosa, tok bare noen røntgenbilder, heldigvis. De røntgenbildene tøyde strikken mer enn langt nok. På sykehuset var planen at de skulle trekke MANGE tenner, og så måtte jeg gå til vanlig tannlege for å få delprotese. Hadde jo ikke kommet til å gjort det jeg, så da hadde jeg gått rundt med ei tann fremst i munnen. LEKKERT! Og være 34 år og skulle legge tennene i et glass med vann på nattbordet om natta, det er ikke akkurat noen ønskedrøm… Der jeg er nå er det kun to av de synlige tennene som er trekt. Der har jeg fått bro. Ellers så fiksa han de andre tennene som syntes, noe de sa på sykehuset at det ikke gikk an. Så har du råd, så unngå tannbehandling i narkose på sykehuset! Får mye bedre resultat hos en privatpraktiserende!!!

Så nå sitter jeg her da… Alt for mye surrer rundt i hodet mitt til at jeg får sove nå.

For å gjøre alt bedre, så sitter jeg jo også på nettet og leser og ser på youtube der det er div tannbehanling som ligger ute…..

Kjempe dumt, ja, jeg vet det….

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *