Positiv opplevelse på Riksen

I går var jeg på riksen hos nevrolog der. Det vart faktisk et positivt møte med en nevrolog!!! Det er i allefall lenge siden jeg har hatt!

Han utelukka at jeg hadde spenningshodepine og medikamentoverforbrukshodepine, heldigvis. Det er diagnoser jeg aldri har følt har stemt på hodet mitt, men som vart tredd nedover hodet mitt på et annet sykehus i 2010. Nevrologen mener at mye av hodepinen min kommer av for høyt trykk i hodet. Jeg har faktisk begynt å kjenne på mer følelsen av trykk de siste dagene. Men han mente at jeg skulle vente med å få justert shuntventilen. Neste hakk på justeringa gav meg så mye overdrenasje for et år siden at jeg låg flatt i ei seng på sykehuset i flere uker. Og det frister ikke til å prøve en gang til.

Denne nevrologen hadde faktisk lest journalen min! Imponert jeg, for det er ikke den følelsen jeg har hatt tidligere. Han prata om ting som skjedde i 2010, og han nevnte de sammenvoksningene jeg har i nakken, og de har det ikke stått noen verdens ting om siden operasjonen min i mars 09. Så han hadde lest. Er ikke mye som skal til for å imponere meg. Det er jo ikke akkurat bare et par sider å lese for å få oversikt over de siste 5 årene mine.

Nevrologen ville ikke begynne å bytte ut alle medisinene mine, for han var redd jeg ville bli dårligere da. TUSEN TAKK!!!!!! Ikke mente han at jeg skulle slutte på alle medisiner heller, for han hadde ingen erfaring med at de typene medisin jeg tar gir mer hodepine. TAKK OG LOV FOR DET!!!!!! Det han ville prøve var å bytte bort sarotexen jeg tar med en sarotex retard, som er langtidsvirkende. For den typen jeg har brukt nå, har jeg tatt noen timer før jeg legger meg. SÅ den har stort sett bare virka om natta, og lite om dagen, for da har konsentrasjonen i blodet vært ganske lav. Den typen jeg starta med i dag vil gi en mer stabil dose medisin i blodet hele døgnet. Håper det er det som skal til for at jeg skal få det bedre! Men er det så enkelt, er jeg skuffa over alle andre leger som har sett medisinlista mi og ikke tenkt tanken på at det er dumt at all medisinen blir brukt opp om natta. Jeg har jo aldri hatt spesielt mye mer vondt om natta. Det er jo om dagen jeg trenger reduksjon av smerter for å klare å fungere litt bedre.

Spent nå på hvordan dagene blir framover. Håper så veldig at dette skal hjelpe meg! Men om det hjelper eller ikke, jeg har vært borti en nevrolog som kan ting, og som hører på meg, og tror på det jeg sier!!!! Bare det er jo supert!

 

2 thoughts on “Positiv opplevelse på Riksen

  1. Så godt å høre at du har vært hos en lege som virkelig tar seg tid. Bare det at han har lest journalen din er jo kjempebra. Håper den nye medisin justeringen gjør at du får bedre dager..

  2. Nina: Ja, det var en ny opplevelse. Jeg bytta medisiner i går kveld, så håper at det hjelper etter hvert. Om et par uker, kan jeg øke litt hvis jeg ikke er mye bedre. SÅ nå er det en plan på ting. Håper at det er så enkelt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *