Spent

I dag er jeg spent…

I morgen har jeg time hos nevrolog på riksen!

Denne legen skal prøve å hjelpe meg til å få mindre vondt ved å endre på medisiner. Jeg er så spent på hvilken person jeg møter. Jeg har ringt og sjekka, slik at jeg vet at jeg ikke skal til noen av de nevrologene jeg tidligere har vært i kontakt med som bare har avvist meg og sagt jeg er frisk. Men jeg vet jo ikke, kanskje han her er av samme oppfatning???

Jeg har så utrolig store forhåpninger om at det skal være en ok fyr jeg kommer til i morgen, en som hører på det jeg har å si, som kan noe om chiari og hydrocephalus slik at han vet hva jeg prater om. Jeg prøver å tenke at jeg ikke må håpe og forvente så mye, men innerst inne så håper jeg så veldig å møte en nevrolog som kan hjelpe meg videre.

Jeg er så redd for at jeg blir så skuffa i morgen!!!

Er så redd han vil det samme som vart truga gjennom vinteren 2010. Da måtte jeg slutte med alle medisiner i tre måneder. Teorien til den legen var at jeg hadde vondt i hodet pga alle medisinene. Hvis den teorien stemte, skulle jeg bli gradvis bedre etter noen uker. Det skjedde ikke, jeg ble verre. Og jeg skulle skrive hodepinedagbok der jeg skulle gradere hodepinen, og beskrive den. Jeg skreiv og skreiv. Da jeg skulle til legen att, hadde ho ikke en gang tid til å se på ei side i dagboka. Men ho bestemte at jeg hadde medikamentoverforbrukshodepine. Og når den diagnosa var satt, ja, da var det jo det alle andre leger jeg var i kontakt etterpå mente var riktig også. Jeg har jo bevis på at ho tok feil, for jeg hadde alt for høyt trykk i hodet, så det var jo derfor jeg hadde så utrolig vondt i hodet. Så det er veldig tilfeldig hvilken lege en kommer borti, og legen sin vurdering.

Er så redd det er en skikkelig drittsekk lege jeg skal til. Men samtidig så forventer jeg også på en måte at denne legen skal hjelpe meg nå. Nevrokirurgen min sa sist jeg prata med han at får jeg det ikke bedre ved å endre på medisinene mine, så må de tenke seriøst på om de skal bytte til annen ventil på shunten, eller legge enden inn mot hjertet i stedet for ned til magen. Så håper  og håper at nevrologen skal få meg bedre. Men slutte med alle medisiner i tre måneder, det går jeg ikke med på. Det orker jeg ikke en gang til!

Så krysser fingrene for at det er en flink nevrolog som jeg skal til i morgen. En som kan noe om dette!!!!

2 thoughts on “Spent

  1. Hei 🙂
    Jeg krysser fingrene for deg i morgen, og håper du virkelig blir møtt med forståelse. Masse lykke til. Nå er det bare 8 dager til min innleggelse…

  2. Nina: Takk for det! Jeg er kommet hjem positivt overraska! Møtte en lege som virkelig har satt seg inn i journalen min!
    Masse lykke til med innleggelsen din! Håper på positive resultater av icp målinga 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *