Bruce Springsteen konsert :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=aXQDCNjgDOQ&feature=player_detailpage 

For ei uke siden var jeg på konsert! Selveste Bruce Springsteen hadde konsert på Telenor Arena. Vi var på konserten som var mandag 29/4.

 

Jeg har aldri hatt noe forhold til Springsteen egentlig (forstå det rett!), men var kjempe gøy å være på konsert med han for det. Vi sov på Scandic Fornebu. Til tross for at det bare var ca 800m å gå til Telenor Arena derfra, tok vi taxi til konserten. Dumt å gå på meg mer vondt i hodet enn jeg hadde. Da vi kom med taxi var det politi etter veien som hadde sperret, slik at vi ikke fikk kjørt så nærme arenaen, så det vart et lite stykke å gå likevel. Hadde en oxynorm innabords før vi reiste, så hadde litt å gå på. Hadde vært en lang dag med ordning og reise i vel 3 timer, så hodet var ikke topp.

Gikk raskt å komme inn på arenaen, køa gikk utrolig greit til at det var så mange folk som skulle inn. Men køa for å få kjøpt drikke var utrolig treg. Det rikka ikke på seg i det heletatt. Men vi fikk kjøpt drikke og chips. Så var det å finne plassene våre. Det var en sykt bratt trapp jeg måtte gå opp. Prøvde å stokke krykker og føtter det beste jeg kunne, og da det ikke lenger var rekkverk ved siden av meg, begynte jeg å tenke på om tenk om jeg tippa bakover. Det ville bli et voldsomt fall ja… Men det gikk bra! Måtte fram og tilbake et par ganger på rekka vi skulle sitte, for det var noen som hadde satt seg feil plass, så vi måtte tilbake å sjekke, og så tilbake på nytt for å sette oss. Men veske krykker og føtter som ikke er helt med på laget, er det ikke mer enn akkurat (eller kanskje akkurat ikke) plass til å gå der. Men kom fram og fikk satt oss. Jeg tenkte bare at å gå på do eller kjøpe noe mer, var bare å glemme for meg. For ville ikke ned den utrolig bratte trappa med mange som såg på meg nei… Men det gikk bra, jeg trengte ikke ut å gå 😉

Konserten var det veldig gøy å ha vært på. Fy søren for en energi mannen har! Han står jo og synger og spiller for harde livet i tre timer! Den ene sangen avløste den andre.
 Imponerende!

Vart litt mye inntrykk og lyd for hodet mitt etter hvert. Så da kom øreproppene fram, og en oxynorm til. Det hjalp, så den totale opplevelsen ble god.

Da vi skulle tilbake til hotellet skulle vi først ned på “gulvet” og se på det en kunne kjøpe der. For en service det var der. Jeg hadde ment meg til å gå ned den siste trappa før en kom ned på gulvnivået. Men da kom det en mann som jobba der bort og sa jeg skulle bli med han. Han geleida meg forbi en lang kø av folk som satt i rullestol, og sa i fra at jeg kunne være med neste i rullestol som skulle ned heisen. Følte meg litt dum egentlig. For det første så sneik jeg jo veldig i køa, og ikke hadde heis vært helt nødvendig for meg. Jeg går jo trapp hvis jeg har et rekkverk i nærheten. Men det var kjempefint gjort! Nede på “gulvet” var det vanskelig å gå med krykker. Det var søla øl og ølglass og potetgullposer låg over alt. Dette resulterte i krykker som levde sitt eget liv. Men heldigvis så er jeg ikke så avhengig av de, annet enn jeg stod på føttene selv om en krykke plutselig sklei ut. Så var det å begynne på turen til hotellet att. Vi bestemte oss for å starte å gå, og se hvor langt jeg kom. Trengte ikke spare på hodet mitt mer når konserten var ferdig. Men vart ikke så langt vi gikk. Kroppen var helt pyton, alt krangla. Hodet verka og føttene ble bare tyngre og tyngre. Kom til en bussholdeplass etter hvert, og der stoppa taxiene også når de såg at det stod noen der. Så da vart det taxi tilbake til hotellet. Var ikke lange biten vi vart kjørt, men jeg hadde ikke noe valg. Noen som gikk forbi oss like før vi venta på taxi, kom til hotellet like etter oss, så så langt var det ikke. Men hadde jeg skulle gått hadde det tatt et par timer tror jeg, for det var TUNGT!

Det var en opplevelse å ha vært på en slik konsert!

Det frister absolutt til gjentakelse!!!!

 

Bilde: Bruce Springsteen

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *