Nok et tannlegebesøk i vente :(

Jaja, da var jeg visst ikke ferdig med tannlege for nå likevel… 🙁

Jeg såg på papirene fra tannlegen på sykehuset, ho som ville røske ut det meste, og la meg gå slik. Ho hadde skrevet at det skulle repareres på 6 tenner, som tannlegen jeg har vært hos nå ikke har gjort noe med. Vart veldig usikker jeg da, hvem jeg skulle tro på. Så da sendte jeg mail til tannlegen i Oslo, og spurte om de tennene. Vart oppringt av kontordama, så da ville de ha meg inn att for å ta mer røntgen og litt andre ting. Ho ramsa opp det ene etter det andre som skulle skje. Og det ville jo da innebære at jeg måtte opp i stolen, og sitte der OG gape, uten narkose eller dop. Jeg var så oppgitt da jeg var ferdig med å prate med ho, at jeg begynte å grine. Grein og grein, for dette var noe jeg ikke kom til å takle. Den assistenten som har vært med meg til tannlegen var her. Så etter ei stund fikk jeg ho til å ringe til tannlegen og si at dette kom ikke til å gå. SÅ da vart det en litt annen løsning på det. Jeg skal inn og ta røntgen bilder på de plassene tannlegene har ulikt syn på ting. Og så skal jeg bite på sånn papir greier slik at de kan se om jeg biter sammen rett der det er satt inn tenner. Dette er mer enn nok for meg!!! Jeg gruer meg noe sinnsykt! Det hjelper ikke at jeg er blitt lovd at jeg ikke må opp i stolen…

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan ta meg sammen, og sette meg i stolen og gape. Bare gjøre det som er forventa, og ikke lage så voldsomt mye styr av ting!

Så på mandag bærer det i veien til Oslo på nytt. Med annen assistent denne gangen. Stakkars ho! Og stakkars ho som har vært med meg de andre gangene. Jeg er ikke den beste å ha med å gjøre når det kommer til dette. Men jeg har ikke stått utenfor døra og blånekta å gå inn, eller styra noe veldig inne hos tannlegen. Men jeg er generelt uvillig til å gjøre det jeg skal når jeg kommer inn dit. Alt jeg vil er å flykte, flykte vekk fra alt det skumle!

Jeg gruer meg mer til mandag, enn det jeg har gjort til de gangene med narkose. Når jeg har fått narkose, så har jeg bare så vidt sett tannlegen. Og det å få narkose er ikke noe skummelt for meg. Men på mandag skal jeg prate med tannlegen, og jeg må ta røntgen…. Tok røntgen første gangen jeg var der, men langt fra noe jeg er komfortabel med.

På søndag fikk jeg også en kul på tannkjøttet et stykke ovenfor en plass det vart trekt tenner. Den er så stor som ei ert, og hard. Lurer veldig på hva det er, men vet ikke om jeg tør vise det fram for tannlegen….  Slutta med penicillin på tirsdag som jeg fikk sist jeg var hos tannlegen, og etter det er jeg ikke i form, og har litt feber. Så det hadde sikkert vært veldig lurt om jeg viser fram kulen når jeg skal dit, hvis den fortsatt er der da. Men uff, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det…… Om tannlegen sitter med hendene på ryggen, og jeg viser fram kulen, tror jeg ikke blir noen løsning for meg heller.

UFF, at jeg skal være så pysete med dette!!!!!!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *