Legen min har ringt meg

Nevrokirurgen min på Riksen har ringt meg.

Han ringte for å si at han hadde lest brevet jeg skreiv til han, der jeg skreiv om at jeg ikke kjente att beskrivelsen av hodepinen min. Han sa at han hadde nok skjønt hva jeg hadde prøvd å si, men at han hadde skrevet det klønete i epikrisa. Han var veldig forståelsesfull og grei. Bare dumt at han ikke kan trylle hodet mitt bedre.

Så planen nå er at jeg skal til nevrolog på Riksen for å prøve å finne en bedre kombinasjon av smertestillende, slik at jeg kan ha det bedre. Kirurgen min har presisert det at jeg skal til nevrolog på Riksen og ikke lokalsykehuset. Heldigvis!

Blir jeg ikke bedre til jeg skal tilbake på kontroll til høsten en gang, så kan det hende jeg går en tid med operasjoner i møte att. Da kan det eventuelt være aktuelt å legge shunten til hjeretet i stedet for til magen, eller skifte type ventil på shunten min. Håper i det lengste at jeg bli bedre med annen medikamentkombinasjon. Har veldig liten lyst til en ny runde med operasjoner nå. Men samtidig så er jeg snart villig til å prøve hva som helst, hvis det er en liten mulighet for at det kan gi meg en bedre hverdag.

4 thoughts on “Legen min har ringt meg

  1. Hei 🙂 fant din blogg da jeg søkte på chiari type 1. Jeg fikk diagnosen i januar, og er nå kommet inn på RH til behandling. Venter på innleggelse til ICP og evt shunt og annen operasjon. Gruer meg til alt jeg skal igjennom, og skjønner jo at det ikke er noe garanti for at jeg blir bedre..
    Ventetiden er verst !!! Det er veldig interessant og lese bloggen din. Takk for god info på både godt og vondt.. Håper den nye medisinkombinasjonen blir bra for deg så du slipper nye operasjoner. God helg videre 🙂

  2. Nina: Hei 🙂 Det er ingen garanti for resultatet etter operasjon, men jeg føler jeg har vært uheldig i alle ledd. Så ikke regn med at ting blir så vanskelig som det har vært for meg. Håper det går mye greiere for deg. Og godt du skal rett på Riksen.
    Du har helt rett, ventetiden er pyton!
    Bra du likte bloggen min!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *