JIPPI !!!

 

Ja, jeg klarte det! Nok en tannlegetur unnagjort med narkose. Og jeg overlevde denne gangen også!!!!

Og det beste av alt, nå er alt i munnen min fiksa! JIPPIIIIII

 

 

Fy som jeg grua meg til timen i går. Tenkte det da jeg gikk innover gangen hos tannlegen at jeg antakelig ikke hadde vært mer nervøs om jeg skulle henrettes. Helt syk tanke, men så ille er det å gå til tannlegen.

Var en veldig ok anestesilege der i går, og han gav meg en god porsjon med noe smertestillende og valium før jeg satte meg i stolen. Er så vanskelig jeg, at de må legge inn veneflon på meg og dope meg før jeg setter meg i stolen. Og i går så fikk jeg rett dop som skulle til på meg. Jeg husker jeg gikk bort til stolen, og det var ikke mange meter, og tenkte at hvordan i hele verden jeg skulle klare å komme meg dit. Hodet var skikkelig på bærtur. Og det hjelper jo ikke så veldig at venstre foten min ikke samarbeider så godt. Men jeg kom meg til stolen, og jeg husker anestesilegen hjalp meg oppi med føttene, mer husker jeg egentlig ikke. Men det gikk jo litt tid før jeg fikk narkosa, men jeg slapp å være så livredd hele tiden. Det var godt, for sist da satt jeg ytterst på stolen og bare ville stikke av, og det føltes som en evighet før jeg endelig skulle få sove.

Avtala med tannlegen at hvis de hadde tid til det, så skulle de begynne å ordne opp i underkjeven også. Og det gjorde de. Der var det jo nesten ikke noe galt i det heletatt, så da vart jeg ferdig med alt som var ødelagt. HERLIG!!!

Følte meg ganske så borte da jeg skulle gå att i går. Rar i hodet, og en munn som såg helt forferdelig ut. Jeg tørka og tørka blod, egentlig i hele går .Men det hjalp på litt da jeg fikk bort alt blodet i ganen og på tunga. Vart jo så ekkel smak.

Fikk beskjed i går om at jeg kom til å få vondt, for trekte mange tenner. Men jeg har ikke hatt noe vondt! Det hjelper jo helt sikkert på alle de smertestillende jeg tar fast, for jeg har ikke hatt behov for å ta paracet en gang. Men å ete er ikke så enkelt. Tennene som er trekt er litt her og der i hele munnen, så har ingen steder det er trygt å tygge. Så det har gått en del i banan, kjøttfarse og potetmos. Godt det da, men prøver å vri hjerna mi på å finne ut hva jeg kan kjøpe å ete framover. Fram til i dag har jeg vært hos foreldrene mine, for må ha tilsyn den første natta etter narkose. Men har ikke hatt noe som helst problemer, men fy som jeg har sovet. Sovner jo hele tiden i dag. Men nå har jeg jo tenkt tannlege det første om morgenen, og det siste om kvelden siden i januar, og før det så var det mye tenking også. Og endelig kan jeg slappe av!

Eller, kanskje ikke helt… Der de har satt inn bro, vet de jo ikke om den passer helt med bittet mitt, så skal se an hvordan det blir når jeg venner meg til den. For nå så kjennes det helt rart, og at jeg ikke klarer å bite ordentlig sammen. Men håper veldig at det er noe som går seg til i løpet av noen dager. Da ho hos tannlegen ringte i dag sa ho at jeg skulle ta kontakt hvis det ikke var greit om ei uke. Men må jeg dit for å pusse av litt av den broa, da må jeg jo gape for tannlegen, frivillig. Og da har jeg et problem att….

MEN dette skal ikke skje, og jeg kan ikke begynne å grue meg nå, før enn jeg vet om jeg skal det en gang.

Det jeg gleder meg mest til framover nå (når det har grodd i munnen min slik at det er greit å ete), er å sette tennene i et stort, søtt og saftig eple, og bite av skikkelig bit. Det er det mange år siden jeg har turt å gjøre. Har vært så redd for at de ødelagte tennene skulle knekke. Og så gleder jeg meg til knekkebrød!!! Dette får jeg bare tenke på og glede meg til, men akkurat for øyeblikket så frister det ikke å tygge i det heletatt.

Tennene i et saftig eple, det blir supert!

 

 

 

3 thoughts on “JIPPI !!!

  1. wa2wo.blogg.no: Ja, det var super godt å bli ferdig med. Og i dag våkna jeg, og jeg tenkte ikke tannlege og vondt i magen med en gang jeg slo opp øynene, det var hærlig!!!! Så bra du vart mindre redd tannlegen etter å ha fjerna visdomstennene dine!
    Jeg er ikke mindre redd tannlegen nå, men jeg ser at dette er ting som kan løses.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *