Nok ei narkose i vente

Jaja, da sitter jeg her att da. Gruer meg så til det som skal skje senere i dag at jeg ikke orker å sove.

Skal til tannlegen att om noen timer 🙁

Det blir narkose i morgen også, så egentlig så burde det ikke være så skummelt. Narkose har jeg vært gjennom så mange ganger at det ikke er noe skummelt lenger, men likevel har jeg hatt vondt i magen i mange dager. Og disse tre ukene siden sist jeg var hos tannlegen, har tannlege vært det første jeg har tenkt på om morgenen og det siste før jeg sovna om kvelden.

Har vært alene i kveld, og i natt. Sønnen min har reist til foreldrene mine, slik at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil nå fram til jeg reiser kl 8. Ene assistenten min blir med i morgen også. Så da må ho nok belage seg på å være med inn denne ganga også. Sist hadde jeg ikke sett for meg at ho skulle være med meg så lenge, men det var så skummelt at det var godt ho var der. Føler meg så dum, men dette er skikkelig vanskelig for meg.

I dag har jeg rydda en del, og nå har jeg hengt oppp nye gardiner i stua nå i natt, med Vamp på full guffe. Mye rart som kan gjøres for å holde nervene litt under kontroll. Har også rydda delvis et “roterom”. Sønnen min må ligge der denne uka, hvis føttene mine blir dårligere av narkosa. Da blir det vanskeig å gå trappa, for vi sover i 2. etg.  Men i morgen kveld må jeg til foreldrene mine og sove der. Jeg må sove med tilsyn den første natta etter narkosa. Ikke noe gøy å måtte bo der, men får jo ikke lov å være alene. Sist spurte jeg anestesilegen om det gikk an at jeg hadde tilsyn av nattvakta i hjemmetjenesten, og kunne ringe de om det var noe. Men nei, det var ikke godt nok. Så da har jeg ikke så mye valg.

Håper det går greit i morgen, og at jeg våkner med et fint smil. De skal gjøre seg ferdige i overkjeven i morgen, så spennende å se sluttresultatet. Håper at det ser ekte ut i allefall, slik at det ikke lyser lang vei at jeg har et par kunstige tenner.  Og som jeg gleder meg til jeg endelig kan ete eple att, og knekkebrød!!! Mang år siden sist jeg spiste det, fordi jeg har vært så redd for at tennene skulle knekke.

Nå er jeg så sliten at øynene går i kryss, så får sette meg helt i ro, og se om det kan bli et par timer med søvn i natt. Om ikke annet så kan jeg sitte og slappe av litt. Men kan vel hende det blir mer rydding og ordning i natt. Disse nervene ligger utenpå nå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *