Hodepine er noe dritt!

I går var jeg glad for å være ferdig med oxy contin for denne gang. Har trening i å trappe ned på den, det har jeg gjort mange ganger de siste årene. Og denne gangen fikk jeg gjøre det mer i mitt tempo. Så jeg gikk ned 5 mg, så venta til jeg følte meg ok på den dosen, før jeg gikk ned nye 5 mg. Brukt en del tid, men så mye bedre livet mitt har vært når jeg har fått gjøre det på denne måten.

Er ikke oxy contin som er problemet nå, merker heldigvis ikke noe sug etter det lenger. Ute av kroppen 🙂 Fordi jeg var ferdig med oxy contin, så begynte jeg å trappe ned på nozinan også. Har bare tatt bort to av åtte tabletter i går, og det samme i dag. Men nå har jeg en skarp hodepine som jeg har slitt med siden i går ettermiddag. Om det er en form for abstinenser, eller det er hodepinen som blir “synlig” fordi jeg ikke har så mye smertestillende, det vet jeg ikke. Uansett hva som er grunnen, jeg blir i dårlig humør av det! Vondt i hodet er jeg så utrolig lei av å ha!!!

Hver morgen i flere uker, har jeg våkna med en dundrende hodepine, og et hode som kjennes kjempe tungt. Det kommer mest sannsynlig av at jeg har litt for høyt trykk inni hodet, altså at shunten drenerer litt for lite. Da jeg var på kontroll på riksen så diskuterte vi det med shunten, men legen mente jeg skulle vente og se hvordan det utvikla seg. Problemet er nemlig at på neste innstilling på shunten, så hadde jeg overdrenasje, og slet med å være oppe og svimmelhet. Så da er valget; vil jeg ligge fordi jeg ikke orker å være i oppreist stilling, eller vil jeg våkne med hodepine hver eneste dag…. Det er dette vi skal se an og vurdere for og imot. Kunne tenkt meg noe som fungerte mer perfekt jeg, men jeg har jo en ny verson av en mer avansert shunt, så er vel ikke så mye annet de kan gjøre.

Vi har vært på hytta nå i høstferien sammen med foreldrene mine. Jeg har hatt mye hjelp, og gjort lite som jeg må slite med hjemme i hverdagen. Men det er jo ikke å tilbringe alle ferier sammen med foreldrene mine som er riktig når jeg er så voksen som jeg er… Har lyst på et eget liv, der jeg takler alle utfordringer og er selvstendig og selvhjulpen, og ikke minst har et hode som spiller på lag med meg………

Håper den dagen kommer snart!!!!!!!!!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *