Utslitt på tur…

Da er høstferien over, og hverdagen slår til for fullt.
Vart hytte tur i høstferien i år. Har nå hatt tre år i Barcelona i høstferien, så må si jeg savna vel egentlig nærmere 30 grader og sol… I stedet fikk vi hilse på snøen noen ganger.
Vet ikke helt om det var det perfekte byttet, men en høstferie uten Barcelona og dermed kontroller på sykehuset, betyr jo at ting går etter planen etter operasjonene våre! Og det er bra! Planen er vel egentlig kontroller neste år på oss begge, men vi får se om vi bruker penger på det.

Dette har vært en slapp høstferie! Jeg føler jeg stort sett har sovet… Har en sånn “sliten i hver celle følelse” for tiden. Jeg kan sitte og strikke, og plutselig sovne og sove i timer. Sover om natta, sover på dagen og ettermiddagen, og like trøtt…

Lørdag skulle jeg ta med meg jr og Hector på tur. Jaja, vart jo tur. En tur på 1,5 km….. Jeg fikk jr til å gå ei runde, men jeg klarte bare ikke mer… Brukte 40 minutter på turen, og jeg var så sliten at jeg sovna med det samme jeg kom på hytta, og sov i flere timer…
Skjønner ikke hvorfor jeg skal slite så nå. Om det er kroppen som ikke orker flere smerter og problemer, eller det er noe anna som gjør det.
Uansett årsak, det er utrolig slitsomt å være så trøtt og sliten….

Har kosa oss litt på hytta også. Var på hytta med mor mi, så ho tok jo mye av hverdags oppgavene. Heldigvis. Men likevel ingen god følelse å ikke orke å bidra.
Vi hadde bla en dag med pannekakesteking/eting ute på bålpanna, mens snøen kom på besøk. Utrolig gode pannekaker når de blir stekt slik!

Nå er det bare å ta sats, og klore seg til hverdagen. En hverdag med de vanlige avtalene med behandlinger, men også møte med nevrolog, og informasjons kveld om videregående opplæring. Før neste uke blir med hydrocephalus kurs på riksen i to dager i tillegg til det vanlige. Blir sliten bare ved tanken, men lukker øynene og hopper i det. Bare å holde seg fast, og håpe jeg lander greit nok…

#chiarimamma #høstferie #sliten #fatigue #chiari #hydrocephalus #iih #shunt #tilbaketillivet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *