Under kniven på nytt….

Jaja, nå er jeg innlagt på riksen for ørtende gang. Har vært innom noen ganger i løpet av høsten, og i morgen er det klart for ny operasjon…

Denne gangen er det ikke hodet, men ryggen som er problemet.
Jeg har i flere år hatt prolaps i ryggen, men først fra august den har gitt meg ordentlige plager. Plager som bare har økt på utover høsten.

Nå har jeg f eks ikke sittet normalt og avslappa siden i august. Det blir alt for vondt å sitte. Gå har blitt vanskelig, for har blitt droppfot på venstre fot. I tillegg har jeg lyn nedover hele benet når jeg har brukt det litt. Da lyner det helt ned til stortåa. I tillegg kjennes det noen ganger ut som en bit av leggen min er borte. Mye rart noen nerver i klem kan forårsake…

Nå har altså dagen kommet, og i morgen skal prolapsen fjernes.
Ryggen min er en så komplisert sak at ortopedene på Gjøvik ikke vil røre den, så oppgava er tildelt nevrokirurgene på riksen.

Er egentlig glad for det jeg, for her kjenner jeg til folka, jeg kjenner systemet, og jeg stoler 100% på legene.

Til og med prolapsen er noe for seg selv, og har pressa seg ut et annet sted enn normalt… ALDRI skal noe være normalt med meg. Jeg har fått beskjed om at det blir en teknisk komplisert operasjon.

Jeg er spent på hva jeg våkner til etter narkosa i morgen.
Har jeg kjempe vondt?
Merker jeg raskt bedring nedover beinet?
Vil jeg få mindre smerter i rygg/bekkenområdet?
Kirurgen trodde ikke smertene der vil bli borte, men han håper alt nedover beinet vil bli bra.

Håper på total bedring jeg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *