Førstehjelp

Jeg sitter nå hjemme i sofaen min. Det er ikke her jeg skulle vært nå… Jeg skulle vært i Sarpsborg og feira 50 års dagen til tanta mi… Hele familien er i Østfold nå. Jeg valgte å bli hjemme. Bestemte meg i går at jeg orker ikke å sitte så mange timer i bil, og ikke orker jeg å delta på hele feiringa i kveld/natt. Ingen lett avgjørelse å ta, at kroppen skal få bestemme over hva jeg skal…. Denne gangen hadde jeg ikke noe valg….

Jeg har planlagt gava til tanta mi lenge. I vår laga jeg hovedgava hennes. Jeg strikka votter og sokker i “Kari Traa mønster”. Hadde lyst til å gjøre noe mer, og fant ut jeg skulle lage “førstehjelpsskrin” til ho. Har brukt utrolig mye tid på nettet til å se alle versjoner av slike. Plukka ut noen ting, og laga et skrin til ho. 

Jeg kjøpte en passe stor eske, og har pynta den med decoupage. Der har jeg brukt ytterste laget av servietter, og limt det på esken med en blanding av trelim og vann. 

Måtte til mange lag for å skjule mønsteret som var på esken i utgangspunktet. 

Jeg har som sagt lett etter ting å putte i esken på nettet. Måtte velge ting som ikke kosta så mye hver for seg. Dette ble det jeg laga. 

Votter mot kalde og giktiske fingre 

Sokker: Så du ikke får kalde føtter

Kjærlighet på pinne: For de dagene man trenger litt ekstra kjærlighet. 

Love Hearts: Komplimentrull. Inneholder søte ord til  oppmuntring og glede. Anbefales hyppig brukt. 

Fyrstikkeske: Fyr og flamme. Brukes til å tenne på lysene, eller brenne ned huset om husarbeidet hoper seg opp. 

Lys: For de dager da ting ser mørkt ut 

Plaster: For skrubbsår og sårede følelser

Viskelær: For å viske bort egne eller andres feil. 

Ansiktsmaske: For å holde rynkene på plass

Klesklyper: Når rynkene detter ned og det ikke lenger  hjelper med ansiktsmaske. 

I tillegg fikk ho tre medisinglass med nonstop i. 

Kinky piller: Piffer opp sexlivet

Allergipiller: Mot hybelkaniner og store klesvasker. Brukes de dagene man trenger å overse dette. 

Piller mot hetetokter: Inntas når du får en privat sommer. 

 

 

#førstehjelpsskrin #førstehjelp #gave #gøy 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *