Vi gjennomførte!

Jeg spurte jr for et par uker siden, hva han hadde lyst til på halloween. Da svarte han raskt at da ville han ha party med gutta fra klassa si.
Party skal bli, tenkte jeg. Riktignok bare ca en måned siden sist han hadde party. Den gangen var det jeg som pressa litt på, for at jr skulle bli litt bedre kjent med de andre guttene. Denne gangen var alt hans ide!

Denne kvelden har jeg brukt mye tankevirksomhet på de dagene jeg var på sykehuset. Jeg var så redd jeg ikke skulle fått gjennomført kvelden! Det hadde vært så nederlag for meg som mor å måtte skuffe jr! Så vondt om mine sykdommer nok en gang skulle sette begrensninger… Det har vært, og er fortsatt, mange begrensninger i livet vårt fordi jeg er syk. Derfor er det enda viktigere for meg å få til ting vi har bestemt og planlagt! Jr skal ikke se tilbake på en barndom bestående av skuffelse etter skuffelse på grunn av meg!

Om jeg ikke skulle komme hjem tidsnok til partyet, hadde jeg en plan på at mor mi kunne ordne i stand for guttene. Det hadde helt sikkert blitt mer enn bra nok det også, men ikke slik jeg hadde tenkt det i hodet mitt.

Det vart ikke slik jeg hadde tenkt i utgangspunktet nå heller. Hadde ikke tid og krefter til det nå. MEN det vart skikkelig halloween party likevel!

Jeg fikk laga “heksefingre” av ferdig kransekakemasse, og jeg laga marengs forma som spøkelser. Enkle og raske “kaker” det. Til mat var bestillinga taco, så det var veldig greit. Laga bordkort til guttene også. Så enkelt at jeg knytte et kaffefilter over en kjærlighet på pinne. Så vart det spøkelser.

Huset “pynta” jeg med masse spindelvev i vinduer og døråpninger. Plasserte batteri lys litt her og der. Levende lys hadde vi kun på bordene i stua og kjøkkenet. Greit å ikke ha så mye levende lys når det er så mye kostymer.

Har hatt hjelp av mor mi, og jr til å få dette til. Far min kjørte meg på butikken i går. (SÅÅÅ trått å ikke kunne kjøre selv nå!) Hadde jeg ikke hatt hjelp, hadde ikke denne kvelden blitt noe av… Godt å få hjelp, men samtidig sårt å ikke kunne fikse alt selv!

Mor mi skulle være med under partyet også. Godt å ikke ha ansvaret for så mange gutter alene. For å si det sånn, så fant vi raskt ut at det var unødvendig at ho satt her og holdt meg med selskap! Guttene var så snille og flinke alle sammen! Jeg satte fram tacoen, og de ordna med resten selv. Så enkelt å ha med en slik gjeng å gjøre!!!
Så jeg brukte kvelden til å strikke!

Hodet mitt har oppført seg bedre enn frykta i kveld også! De nye medisinene jeg starta med for ei uke siden, kjennes ut som virker bra på hodepinen. I tillegg bruker jeg en del sterke smertestillende også. Ellers hadde ikke dette vært mulig! Satser på å redusere på de nå utover, slik at jeg i alle fall kan kjøre bil på noen dager!

Jeg har lagt meg for lenge siden, men hodet klarer ikke å koble av og finne roa. I tillegg er det skikkelig piping og susing i ørene mine, noe som forteller meg at trykket i hodet er høyt… Morgendagen blir nok mye sofasitting. OG strikking. Har ei jakke jeg bare må bli ferdig med til “strikkejobben” min, men skal nok fint klare det i morgen.
Tror nok det blir taco til middag i morgen også! Rester er kjekt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *