En ny venn!

I går hadde jeg time på riksen, hos fysioterapeut.
Ei som arbeider mye med smerteproblematikk.
Var så greit! Ho tok det jeg sa som sannheter! Sa jeg at en ting kjentes slik og slik ut, ja så var det slik!
Godt å ikke bare bli møtt med merkelige blikk og følelsen av at jeg prater et språk de ikke skjønner…

Fikk teste ut TENS hos ho. Et forsøk på å få ned smertenivået noe.
Etter jeg kom hjem i går brukte jeg det mye. Testa litt forskjellige plasser å feste elektrodene for å se hvor de hjalp best. Går jo ikke å feste de på hjernehinnene, for det er jo de som gir mye av smertene mine.

Satte på meg apparatet att da jeg stod opp i dag, og siden har det stått på! Det tar ikke bort smerta, men det reduserer den. 5-6 på smerteskalaen kan komme ned på 2, og det er det stor forskjell på!
Effekten er bare så lenge strømmen står på, så går det bare få minutter før hodepinen er på plass att.

Skal prøve dette i to uker før jeg skal tilbake til riksen. Ønsker jeg å bruke TENS, blir det bestillt ett apparat til meg. Slik jeg kjenner det nå, blir nok dette mye brukt framover!!!!

Dette fant jeg som beskrivelse i store medisinske leksikon.

#chiarimamma #chiari #hydrocephalus #vannhode #kroniske #smerter #TENS #lindrer

2 thoughts on “En ny venn!

  1. Hei. Bra å høre at både du og sønnen din har fått det bedre. Nå har jeg vært gjennom 8 operasjoner siden den 18. Mai, og alskens VP-shunter har vært prøvd ut, men jeg er fortsatt dårlig. Jeg ble født med hydrocephalus og har hatt LP-shunt (i ryggen) siden jeg var fire måneder. Den funket i 21 år, men legene vil ikke legge inn en sånn igjen. De insisterer på å prøve å få en VP-shunt til å fungere. Dermed har jeg gått fra et normalt liv til et liv hvor jeg er fanget i leiligheten. Kaster opp, har store smerter og sover 30 timer i strekk. Sånn er det kanskje 4 av ukens 7 dager. Ble skrevet ut siste gang for 1 1/2 måned siden, og legene sier at jeg kanskje må ta til takke med at dette er min nye hverdag.
    Dette er ganske tungt for meg, og jeg kunne tenkt meg å snakke med en i samme situasjon. Derfor lurer jeg på om du er åpen for korrespondanse 🙂
    – Alex

  2. Hei Alex.
    Kan godt utveksle erfaringer vi!!! Jeg har nok sikkert ingen løsning for deg, men mye hjelp i å prate m andre som vet hva en prater om!
    Håpløst at du skal ta til takke med å være så dårlig! Ingen skal måtte gjøre det!
    Kan du skrive til meg på pm på facebook sida til bloggen? chiarimamma.blogg.no
    Klem fra Marianne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *