Nedtrapping…

Det er langt på natt. Det er snart helt lyst att ute…
Og jeg, jeg har enda ikke sovet…
Jeg er så rastløs inni meg. Jeg klarer ikke ligge rolig lenge nok til at jeg får tid til å sovne.
Jeg vet hvorfor.
Jeg la meg i kveld for første gang på 1,5 år helt uten morfin i kroppen.
Har hatt veldig lave doser lenge nå, og trappa stadig nedover. Likevel protesterer kroppen nå fordi den ikke fikk den minimale dosen den har fått de siste dagene.

Det er jeg selv som har bestemt meg for å slutte helt akkurat nå! Hadde vært så greit å kunne reise til Barcelona neste uke helt uten narkotika i bagasjen!
Få ei periode nå uten sterke medisiner i kroppen.

Jeg har mista tellinga på hvor mange ganger jeg har slutta på morfinpreparater, men det er mange i løpet av de siste 8 årene. Jeg regner med at heller ikke denne gangen blir den siste, men blir godt med litt pause.

Jeg vet at om jeg nå går og tar medisinen min, vil kroppen min bli rolig i løpet av ca 30 min. Da vil jeg sovne også. Det er det som hadde vært det mest behagelige akkurat nå, men nei, nå er det slutt  for denne gang! Det er i natt, så vil alt være enklere etterpå, og ei slitsom natt skal jeg vel alltids kunne fikse!

Bare for å slå det helt fast, så er dette medisiner leger har bestemt jeg skal bruke, og dosering! På smerteklinikken mente legen jeg skulle ta enda et trinn ned i styrke før seponering, men bestemte meg brått i kveld for å gjøre det slik…

Det er skremmende hva medisiner gjør med kroppen. Hvor avhengig kroppen blir av å få sin “rus”.
Jeg tar av meg hatten for narkomane som legger seg inn til avrusning! Det jeg nå ligger og kjenner på er bare småting i forhold!

#chiarimalformasjon #hydrocephalus #chiarimamma #nedtrapping #abstinenser #avrusning

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *