Endelig skjer det noe!

Fikk en telefon fra fastlegen i dag tidlig. Ho hadde fått svar på henvendelsene sine til riksen. Nevrokirurgen skreiv at dette var en tydelig forverring siden jeg var innlagt der i desember. Han vil derfor ha meg innlagt for vurdering!

Endelig er det håp om hjelp, i det minste håp om en forklaring. 

Det merkelige er at om lokalsykehuset har kontakta riksen når de har sagt, så kan de umulig ha sagt på riksen sannheten om hvordan jeg har det. Lokalsykehuset sa at riksen ikke vil ha meg inn, og ikke skal de teste trykket i spinalvæska, for uansett vil ikke kirurgene gjøre noe…. Når fastlegen skreiv henvisning til riksen et par dager etter jeg kom hjem, så var symptomene de samme, men nå vil nevrokirurgene ha meg innlagt for vurdering, MR og mulig shuntrevisjon…. 

De ringte meg fra riksen i dag, og jeg skal få komme inn på tirsdag 😃 Skal starte poliklinisk tidlig på dagen, MR m kontrast, og mest sannsynlig en prat m legen min. Hva som skjer videre vet jeg ikke, men håper om det blir aktuelt med en shuntrevisjon, at det da skjer relativt raskt etterpå. 

Jeg håper at denne vurderingen resulterer i noe håndfast. Gjerne ikke mer enn en shuntjustering, for en operasjon er absolutt ikke målet mitt. Jeg håper bare så veldig at noe kan gjøres slik at jeg i det minste kan håpe på en bedring framover! 

Et lite halmstrå å klore meg fast til, det trenger jeg! 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *