Vinteren har kommet

I dag kom vinteren for alvor her. Kom snø på lørdag, men det var bare en forsmak. Har snøga i hele dag. Vart noen cm ut av det også.

Jeg er kjempe glad for at jeg bestemte meg for å droppe å reise på riksen i dag. Har hatt så vondt i hodet, så har ikke gjort så mye i dag akkurat. Jeg laga middag til jr kom hjem, og har vaska ei maskin med finklærne våre etter helga. Mye jeg skulle og burde gjort, men det har ikke vært dagen for det i dag. Til middag laga jeg noe enkelt, men som jr synes er kjempe godt. Så enkelt som at jeg steker kjøttdeig, har på brun saus, og potetmos oppå, og gratinerer det i stekeovnen. Han elsker slik middag. Jeg har i grønnsaker også, men det vet ikke han. Jeg bruker grønnsaksblanding som jeg koker sammen med sausen, og finmoser med stavmikser til slutt. Han har ikke merka at jeg begynte å gjøre det slik. Litt lureri må vel være lov når det er til hans eget beste? Jeg er sikker på at om jeg har i de samme grønnsakene uten å mose de, så liker han det ikke…

Jeg hadde ment meg ut i dag, men ble visst lite av det også. Sovna på sofaen etter middag. Heldigvis sov jeg ikke hele kvelden. Fikk med meg jr ut til å måke snø. Var nødvendig å finne fram att veien mellom huset og garasjen. Jr ordna med snøen, mens jeg kasta søpla. Godt å få litt hjelp til slike ting!

Hodet dundrer som bare det i kveld. Bare å puste litt dypt gjør til at det kjennes som hjerna beveger seg inni hodet. Ja, jeg vet, skikkelig rar forklaring, men det kjennes slik ut. Har tatt ekstra medisiner i kveld, så det har letta litt. Har ikke orka tanken på å “legge” meg i senga med hodet mitt tidligere i kveld, men nå kan det hende det går til jeg får sovna. Håpløst å ligge å kjenne på at hodet dundrer mer og mer i alle fall.

Nå som snøen og vinteren kom, må jeg fram att med denne sangen. Den hører med når vinteren kommer.

https://www.youtube.com/watch?v=xjb388qx7hA&feature=share Får så klart ikke til å legge den rett ut, men trykk på lenken, og kos dere med sangen!

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *