Siste Barcelona dag for denne gang….

Utslått etter de siste dagers hendelser, sov jeg i dag til ca halv tolv. Leeeenge siden jeg har sovet så lenge. Godt var det! Sov dårlig i natt, sov bare korte perioder, så var jeg våken att. Endte med at jeg stod opp og satt i sofaen og såg på livet ute i gata og småsov. Det er byfest i Barcelona nå, og i dag er det helligdag, så tror nok det var sånn typisk festekveld for folk som bor her natt til i dag. Var skikkelig mye folk som gikk forbi her i alle fall.

Da pappa var oppe på do en gang i natt, lurte han ikke på om det var lurere for meg å legge meg. Gjorde det og sovna. Og sov gjorde jeg lenge! Våkna med feber og en kropp i ulage og vond hals…

Kosa oss med lang frokost i leiligheten før det var å pakke sekken for ut på nye eventyr. I dag vart det bading på meg! Godt var det, men ikke noe enkelt å komme seg opp på land på en normal måte med store dønninger som slår innover. Men det gikk på et vis.

Etter vi hadde bada lenge, gikk vi videre mot akvariet i Barcelona. Masse fisk å se der! Det mest spennende var rullebåndet som tok oss gjennom en 80 meter lang glasstunnel. Da var det mange ulike typer fisker som svømte rundt oss blant anna masse hai. Fy flate for noen beist, og ikke minst så mange tenner!

I kveld gikk vi en liten tur oppover gata her for å se på Torre Agbar. Vi var ikke ved det huset, men vi såg det godt fra ei bru oppi gata her. Samtidig fikk vi med oss litt av fyrverkeriet som var borti byen som avslutning av byfesten. Katharina fortalte om fyrverkeriet i går, men vi fant ut at vi ikke orka å reise helt dit att i dag, for det er i nærheten av sykehuset.

Nå gjenstår det bare pakking, og noen timer søvn, før vi reiser hjem til kalde Norge…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *