Høstsyssel

Jeg må vel innse det jeg også nå, høsten har kommet, og jeg må slutte å vente på sommeren. Er mye fint med høst også, men jeg kunne godt tenke meg litt mer sommer først. Heldigvis så blir det 5 dager med sommer om ei uke.

Våkna til skikkelig høstvær i dag. Skodda låg over fjorden, og det regna. Det er slike dager det er godt å vite at en bare kan være inne og kose seg under pledd hvis jeg vil. Kom på det nå, at jeg har ikke en gang våga meg ut for å hente posten i dag. Jaja, får ta den i morgen i stedet.

Sist helg var vi til fjells for å plukke røsslyng. Har hatt prosjekt denne uka med å lage hjerter av det vi plukka. Såg et bilde på facebook for litt siden av et stort røsslyng hjerte, og falt så for det.

Planen har vært at jeg skulle lage et lite hjerte for å ha på grava til bestefar. Har ikke laga det enda, men det har blitt to større hjerter. I dag kom jeg så langt som til å henge de opp. Leste et sted at hvis en spraya røsslyngen med hårspray, så vil blomstrene holde seg lenger, så i dag har jeg gått i en eim av hårspray…

Hengte opp det ene hjertet på pipa i stua. Fyrer sjelden i ovnen, så tror kanskje det holder seg ei stund, for det får henge i fred der det er nå. Det store hjertet har jeg festa på utdøra. Spennende å se hvor lenge det er att blomster på det, for det hender vel at den døra blir slengt litt hardt for å si det slik…

#høst #røsslyng #røsslynghjerte

2 thoughts on “Høstsyssel

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *