Søndagsopptur

Lenge siden jeg har skrevet nå, men har vært en del andre ting som har skjedd, og hatt noen dager med skikkelig hodepine.

Søndag var jeg og jr på tur til Hunderfossen sammen med ene assistenten min og ungene hennes. Greit at assistenten har med unger, så har min også litt selskap. Litt artigere å gjøre ting når det er andre han kjenner som er med.

Har ikke blitt slik sommer som vi planla i år. Jeg og jr hadde så mange planer. Vi skulle blant anna på “øde øy” i fjorden ved hytta til foreldrene mine. Det var noe vi planla da vi gikk på ski på isen der i påska. Skulle ro ut, og sove under åpen himmel eller ha med oss telt, og kose oss der ei natt eller to alt ettersom. Har ikke blitt mulig å gjennomføre det i sommer. Først var det ICP målinga som slo meg litt ut, så operasjon i Spania. Lenger periode jeg måtte være forsiktig etterpå enn jeg trodde. Ikke så enkelt å leve primitivt på ei øy når jeg ikke skal bøye meg eller løfte. Så får se om det blir “øde øy” neste år. Derfor har jeg tenkt å ta han med til Hunderfossen. Vart senere på sommeren enn jeg egentlig ønska, men formen har ikke vært slik at jeg har orka å sitte flere timer i bil, og gå i mange timer i parken.

Søndag skjedde det altså. Vi reiste tidlig, og var på Hunderfossen ved 1030 tiden. Krykkene la jeg att i bilen, for ville se hvor lenge jeg kunne gå der før jeg trengte de. Ellers så leide vi ei tralle til å ha tingene våre i. Godt å slippe å gå å bære på det, selv om det ikke var så mye. Hadde også med oss kjølebag med drikke og pølser til grilling. Starta med rafting. den SKULLE jeg være med på, så til tross for nydelig sommervær, hadde jeg med meg regnjakke jeg knytta rundt livet. Da hadde jeg sikra plasteret og såret mitt fra å bli vått av møkkete vann om det kom mye vann inn til oss. Har hendt det har kommet mye vann når jeg har kjørt den, så frista ikke å få alt det på såret. Følte meg sånn passe dum med regnjakke, og det var ikke en sky å se på himmelen…. Men men, det var slik jeg gjorde det for å kunne være med på noe jeg også sammen med jr.

Hadde noen pauser gjennom dagen. Når ryggen verka mest, så satte jeg meg noen minutter, så var jeg klar for å gå att. Hadde litt lenger pause når guttene satt i gravemaskinene. Jeg hadde også ei lang pause da de andre bada. Da satte jeg meg i skyggen med drikke og strikketøy. Godt å slappe av litt, og ha det relativt rolig en times tid. Vi hadde også ei pause der vi grilla. Ellers så var jeg med hele dagen. Jeg var der de andre var. Jeg trengte aldri gå til bilen å hente krykkene mine! Det vart over 6 timer inne i parken UTEN krykker. Jeg tenkte over det på slutten vi gikk, jeg subba ikke med venstre fot!!! Utrolig at det kan være sant! Jeg har subba med foten siden våren 2009. Det har variert hvor tung foten har vært, men den har stort sett subba konstant. Og garantert subba skikkelig når jeg har vært sliten. Utrolig hva den operasjonen i Barcelona har gjort med meg! Ikke hadde jeg tungt øyelokk heller etter en dag på Hunderfossen!

Tror jr hadde en fin dag, og vi hadde noen timer vi kosa oss sammen med å gjøre litt andre ting enn det som kan gjøres fra sofaen hjemme. Utrolig godt å kjenne at kroppen fungerer bedre og bedre. Utrolig at det var å kutte filum terminale som skulle til for å få meg bedre! Håper det hjelper på hodepinen også etter hvert! Men denne søndagen gikk jeg en hel dag uten krykker, OG foten subba ikke en eneste gang tror jeg, og det er en utrolig utvikling!!!!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *