4 uker siden operasjonen

I dag er det 4 uker siden min filum terminale ble kutta, og jeg endelig kunne begynne å merke bedring. 

Det har skjedd så utrolig mye på disse ukene. Ting som ikke har fungert på flere år, er plutselig på plass 👍 Det er så utrolig godt å endelig kjenne bedring på kroppen, etter 7 år i en ujevn, men nedadgående spiral. 

Så klart er det langt att til jeg har et greit liv, men jeg har starta på veien! Det jeg synes er dumt, er at det er “feil” ting som blir bedre. Om jeg har refleks under føttene eller ikke, gjør ikke så mye i hverdagen. Hodepinen derimot hindrer meg veldig. Håper jeg merker bedring på den snart også! 

I går vart det en forferdelig dag. Vart nesten ikke søvn i løpet av natta. Dagen starta med oppkast. Var nok fordi jeg hadde ligget flatt. Da jeg fikk hatt hodet opp lenge nok, gikk det helt over, ikke kvalm eller noe. Så nå har jeg hatt hodet opp siden jeg stod opp i går. Hodet dundra i hele går, og ingen piller virka… Er så frustrerende når ingenting hjelper. Det eneste som lindrer litt er å sitte helt rolig lenge nok… Vart godstolen i stua i natt. Turte ikke ligge og risikere å begynne å kaste opp enda en gang.

I dag har vært en dag for sønnen min. Vi reiste til vitensenteret på Gjøvik. Der var det mye spennende å teste ut, både for “liten” og stor. Måtte innom H&M og kjøpe skoleklær også til han. Har vært en fin dag! Hodet har jeg kjent, men klart å holde det på et akseptabelt nivå. Gikk uten krykker i hele dag☺ For et framskritt, jeg som har draksa på krykkene siden november 👍 Så ja, operasjonen er verdt hvert øre!!! 

Bare såret mitt gror ordentlig nå, så blir det bra. Tok siste pille antibiotika på kur to i dag. Håper det var nok, og ingen ting blusser opp att nå! Uti uka er jeg ferdig med kortison kuren de starta i Spania også, så endelig noen piller mindre👍 Håper da at blodsukkeret blir normalt att, og alle tanker om mat som har kommet i det siste forsvinner snart. 

Skal se ting ordner seg etter hvert, til tross for noen reale nedturer☺ 

 

 

#chiari #chiarimalformasjon #hydrocephalus #vannhode #kfs #tetheredcord #spinabifida #filumterminale #institutchiaridebarcelona #operasjon #bedring #hodepine #håp

2 thoughts on “4 uker siden operasjonen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *