Bekymra….

Sitter her og er noe bekymra.

Redd det er noe dritt på tur med shunten min…

Bak øret, midt i såret som er midt over shuntslangen, har jeg fått et slags sår. Håper i det lengste at det er en slags kvise. Orker ikke ny runde med shuntinfeksjon nå! Men alt tull med shunt osv spør jo ikke om lov før det slår til.

Har hatt dette i helga, men håper at det er bedre til i morgen. Er veldig vondt der, men ikke noe rødt utenfor det såret eller hva det er. Derfor har jeg ikke kontakta lege i helga. Ingen vits i å prate med legevakt. Skjer det noe, så blir det i såfall innleggelse på lokalsykehuset, og det er absolutt ikke noe jeg vil. Jeg har skrevet brev til nevrokirurgen og fastlegen om at jeg heller ligger hjemme på sofaen og blir kjempe syk av en infeksjon eller shuntsvikt, i stedet for å reise på lokalsykehuset, og det står jeg fortsatt ved! Der er det jo bare tull og måfå!

Nå har de jo gjort enda mer glupt på lokalsykehuset… Har kontakt med chiari instituttet i Baracelona, og de har fått div MR og røntgen av meg for vurdering. Ei stund før påske fikk jeg beskjed om at de trengte bedre MR bilder av nederste delen av ryggen min. Fastlegen er med på dette opplegget, og ho sendte henvisning til lokalsykehuset. Jeg ringte og sjekka om den hadde kommet fram noen dager senere, men den var ikke registrert. Fastlegen sendte en til, det samme skjedde med den. Ho har også sendt noen nå etter påske, men aldri blir noen registrert på sykehuset. Nå sist så sa de at det kun var registrert henvisning på røntgen av shunten. Den henvisningen stod jo på den samme som til MR. For skal jeg ta MR, så må jo  shunten sjekkes om den endrer innstilling med røntgen før og etter MR…. Jeg ringte fastlegen min og spurte hvorfor de ikke hadde fått henvisning. Ho fortalte da at en lege fra lokalsykehuset hadde ringt henne den uka jeg var på ferie. Legen hadde vært sinna og sagt at ho måtte slutte å sende henvisninger på MR av meg, for de kom ikke til å gjøre det. Dette var en oppgave for Rikshospitalet…. På riksen sier de jo at dette er ei oppgave lokalsykehuset skal ha, og lokalsykehuset har jo aldri hatt problemer med å ta MR av meg tidligere……  Så her står jeg, og ingen vil ta MR av meg…. Hva skjer hvis noen plutselig mistenker shuntsvikt, har jeg ikke noe sykehus som vil ta MR da heller????? Håper sykepleieren min på hydrocephalus poliklinikken kanskje kan finne ut av dette i morgen og ordne opp i det. Curato og Aleris og slike er det vanskelig å få MR hos, fordi jeg har shunt.. Bare et prinsipp de har. Sendte det jeg hadde av bilder til Spania sist uke, så håper de kan se det de trenger for å ta en avgjørelse på om de tror de kanskje kan hjelpe meg med en operasjon der .

Kort fortalt, veldig spennende dager nå…..

 

 

#chiari #hydrocephalus #shunt #vpshunt #sår #shuntslange #MR #lokalsykehus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *